سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای دومین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور دومین طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در استان درحال اجرا است.

کلیم اله وثوقی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نظارت ویژه در کنترل تاخیر در مبدا حرکت و شروع سفر‌های اتوبوس در پایانه‌های مسافری عمومی و اختصاصی است افزود: طرح مذکور براساس ابلاغیه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از ۱۰ الی ۱۶ دی ماه در استان در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مسافری شهرستان پارس آباد با اشاره به حساسیت ویژه اداره کل راهداری استان در حذف تاخیر در شروع سفر و یا جلوگیری از مسافرگیری در خارج از پایانه، از تشکیل اکیپی متشکل از نمایندگان این اداره کل، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل و راهور خبر داد.

وثوقی تصریح کرد: بدلیل نارضایتی مسافران در توقف در ابتدای سفر و یا در حین سفر و نادیده گرفتن حقوق مسافران این طرح با حساسیت ویژه اجرا می‌شود تا مسافران در زمان مناسب به سفر خود ادامه داده و در زمان برنامه ریزی شده به مقصد برسند.

او اظهار کرد: ۱۳ اکیپ نظارتی در پلیس راه، داخل ترمینال و محدوده شهر نظارت و بررسی خواهند کرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل جهت نظارت بر تردد ناوگان اتوبوس در طول اجرای طرح حضور کارشناسان اداره کل راهداری و اکیپ‌های ویژه را در جاده‌های استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: این اداره کل جهت تشدید نظارت‌ها و مشارکت دادن مسافران در نظارت بر ناوگان در داخل اتوبوس ۳ عدد تابلو دارای شماره تلفن‌های مدیر پاسخگوی شرکت، سامانه ۱۴۱ رسیدگی به شکایات مسافران و پلیس راه را در سه قسمت جلو، وسط و انتهای اتوبوس نصب کرده است.

وثوقی به فعالیت و پاسخگویی شبانه روزی سامانه ۱۴۱ راهداری اشاره کرد و گفت: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد راننده و یا شرکت‌ها را به این سامانه اطلاع دهند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به شاکی اعلام گردد.

او با بیان اینکه طبق منشور حقوق مسافر در سفر‌های جاده‌ای و بین شهری، سفر بدون دغدغه، بهره مندی به موقع از خدمات و بدون تاخیر حق همه مسافران است ادامه داد: در صورت بروز تاخیر در حرکت وسیله نقلیه در زمان تعیین شده شرکت مکلف است در اسرع وقت و حداکثر تا یک ساعت نسبت به جایگزین وسیله نقلیه مناسب اقدام نماید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل پرهیز از ایجاد تاخیر‌های غیرمعمول در حین سفر و خارج شدن ناوگان از مسیر اصلی برای مسافرگیری و راهنمای مسافر را از وظایف مهم شرکت‌های مسافربری برشمرد و خاطرنشان کرد: مسافران می‌توانند شکایات خود از عملکرد شرکت‌ها را به اداره کل راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه برابر قانون با خاطیان برخورد شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.