سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۵۹ هزار راس دام از لرستان به خارج از کشور

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۵۹ هزار راس دام سبک طی ۲ ماه گذشته از این استان به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شد.

مصطفی زبردست بیان کرد:طی ۲ ماه گذشته صادرات دام به دلیل تنظیم بازار گوشت قرمز در استان آغاز و در این راستا ۵۹ هزار راس دام به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شده است.

وی با اشاره به ایجاد الزامات بهداشتی برای صادرات دام از استان ادامه داد: انجام الزامات بهداشتی لازم در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغالزایی باعث رونق بازار برای عرضه محصولات خام دامی و حضور موفق در بازار‌های جهانی و منطقه‌ای خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین امسال ۶۵۰ تن پای مرغ، ۶۰ تن شیر خشک و ۴۹۰ تن خوراک آبزیان از لرستان به کشور‌های همسایه صادر شده است.

زبردست با اشاره به مشکلات و سختی‌های پیش روی ایجاد الزامات بهداشتی برای صادرات بیان کرد: شرکت پگاه لرستان نیز با پیگیری‌های انجام شده در آستانه کسب کد IR (لازمه صادرات فرآورده‌های خام دامی) جهت صادرات محصولات است.

وی اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته و کسب کد IR توسط یک مرکز تولیدی، امکان صادرات پای مرغ از لرستان به کشور قرقیزستان نیز فراهم شد چراکه یکی از سیاست‌های اداره کل دامپزشکی، تسریع در روند صادرات مواد خام دامی تولیدی استان به کشور‌های منطقه است.

زبردست با بیان اینکه این اقدام علاوه بر تقویت و حمایت از مشاغل استان سبب ارز آوری حداکثری و حضور پررنگ لرستان در بازار‌های جهانی خواهد شد گفت: ۱۲ مرکز بسته بندی و قطعه بندی گوشت مرغ و ماهی در سطح استان فعال است که محصولات این واحد‌ها نیز به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.