مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: باتوجه به موج هفتم شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امسال مراسم عزاداری ماه محرم در سالن‌های ورزشی و فضای باز مدارس استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در همایش نسل حسینی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان، هماهنگی لازم با آموزش‌وپرورش جهت استفاده هیات‌ها از فضا‌های باز مدارس و سالن‌های ورزشی انجام شده است.

او حضور در آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) را توفیق دانست و عنوان کرد: امسال توسط مجموعه‌های مردمی و هیاتی اقداماتی انجام شده است تا آیین‌های ماه محرم به بهترین شکل انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه تبلیغات اسلامی لرستان در محرم امسال ادامه داد: امسال فضاسازی محیطی ویژه عزاداری‌های ماه محرم، باشکوه‌تر از سال قبل توسط هیات‌های مذهبی استان صورت گرفته است و پرچم‌های عزا در بام و دیواره‌های بلند شهر نصب خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی برگزاری مراسم پیشواز و چاووش‌خوانی را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای ایام عزاداری محرم عنوان کرد و گفت: نقاط تبلیغی استان شناسایی شده است و برای هر منطقه مبلغ‌هایی اعزام می‌شود.

او با اشاره به تشکیل ستاد‌های عملیاتی برای برنامه‌های ایام محرم و صفر در استان بیان کرد: هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز و با سازمان جهادکشاورزی جهت توزیع نذورات هیات‌ها با نرخ تنظیم بازار صورت گرفته است.

استاندار لرستان نیز گفت: نوکری، خادمی و سینه زنی برای درگاه و آستان امام حسین (ع) افتخار است چراکه عشق و ارادت به امام حسین (ع) اکسیری است که در دل هر مومنی افتد آن را تبدیل به کیمیا می‌کند.

فرهاد زیویار با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار داشت: این چراغ هدایت باعث شده است امروز به موفقیت و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام دست یابیم.

او تاکید کرد: پست و جایگاه مدیریت در مقابل نوکری آستان ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) ارزشی ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.