سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویلایی‌سازی نهضت ملی مسکن به کمک بازار می‌آید؟

به گفته بسیاری از کارشناسان، ویلایی‌سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌تواند علاوه بر کاهش مدت زمان ساخت، بهبود وضعیت بازار مسکن را به همراه داشته باشد.

ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن مدتی است که شروع شده و در این بین برای کاهش هزینه ها و همچنين تغییر در رویه ساخت مقرر شده در بسیاری از شهرها این واحدها به شکل ویلایی و یک طبقه ساخته شوند.

کارشناسان مزایا و معایب متعددی برای طرح ویلاسازی در نهضت ملی مسکن مطرح کرده اند که یکی از اصلی ترین معایب آن کمبود اراضی است چراکه در حال حاضر با مقاومت بسیاری از دستگاه ها، اراضی به میزان کافی در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار نگرفته است. از طرف دیگر نداشتن صرفه اقتصادی در ساخت این پروژه ها باعث شده کمتر سازنده ای به سراغ اجرای این طرح برود.

یکی از شهرهایی که مقرر شده بود علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، برخی پروژه ها هم در قالب یک طبقه و ویلایی در آن ساخته شود شهر قم بود اما به نظر می رسد با همکاری شورای شهر، نمایندگان مجلس و مدیرکل راه وشهرسازی این استان، اجرای این رویه از پروژه ها متوقف شود.

سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن با ویلایی سازی دو برابر می شود 

در همین رابطه فرشید ایلاتی کارشناس مسکن گفت: سرعت ساخت ویلا و واحدهای یک‌طبقه در طرح نهضت ملی مسکن به مراتب بسیار بیشتر از واحدهای آپارتمانی است.

ایلاتی تاکید کرد: در ساخت پروژه‌های چندطبقه دیده شده که با توجه به اینکه توان مالی افراد به یک میزان نیست و آورده‌هایی که افراد دارند متفاوت است، پروژه با مشکل مالی مواجه می‌شود و ساخت آن زمان‌بر خواهد شد اما در واحدهای ویلایی هر فرد طبق آورده خود اقدام به ساخت مسکن کرده و پروژه خود را تا نهایی شدن ادامه می‌دهد.

او می گوید: از سوی دیگر در پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی هزینه‌های بیشتر از جمله مشاعات غیرمفید، راه‌پله و آسانسور اضافه می‌شود که پرداخت این هزینه‌ها از عهده‌ خیلی از افراد خارج است اما در مسکن‌های یک‌طبقه دیگر نیازی به چنین هزینه‌هایی نداریم و جلوی خیلی از هزینه‌های اضافه گرفته خواهد شد.

امکان ساخت مسکن به صورت تدریجی با ویلایی سازی

عباس جهانبخش کارشناس مسکن در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: ساخت مسکن های یک طبقه وابسته به ساخت واحدهای دیگر نبوده و خانه ها دربست است .

او گفت‌: در روش ویلاسازی، امکان ساخت مسکن به صورت تدریجی و با توجه به وسع خانوارها وجود دارد. یعنی خانواده ها می توانند بخشی از مسکن را احداث کرده و در آن ساکن شوند و به مرور بخش های دیگر ساختمان را تکمیل کنند.

این کارشناس مسکن به سرعت بالای ساخت واحدهای یک طبقه نسبت به چند طبقه اشاره کرد و گفت: در پروژه‌های یک طبقه‌سازی به دلیل اینکه پروژه‌ها به‌صورت موازی شروع می‌شوند، ساخت هیچ‌یک از واحدها، وابسته به واحدهای دیگر نیست و هر واحد به‌صورت مستقل می‌تواند شروع به کار کند.

جهانبخش گفت: در این روش در صورتی که متقاضی به هر دلیلی نتواند آورده خود را تکمیل کند، ساخت بقیه واحدها متوقف نخواهد شد. 

او بیان کرد: از سوی دیگر آپارتمان سازی به گونه ای است که تا طبقات پایین، عملیات سفت کاری را پایان ندهند نمی توان عملیات را در واحدهای بالاتر پیاده سازی کرد.

 حال با توجه به افزایش چشم گیر قیمت مصالح ساختمانی و از سوی دیگر رشد قیمت تمام شده ساخت مسکن، اجرای طرح ویلایی سازی  می تواند زمینه ساز کاهش مدت زمان ساخت شود و در چنین شرایطی عرضه بیشتر مسکن، بازار را به سمت ثبات هدایت خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۵:۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱
بهترین راه تحویل زمین ویلایی به مردم و ساخت توسط خود مردم هست‌.
ازمیر
۱۹:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
آره به همین فکر خیال باشین ملت شریف ، آخه تا کی میخواین به خودتون بیاین
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۵ دی ۱۴۰۱
چطور میشه ثبت نام کرد ؟
احمد
۰۷:۰۷ ۱۵ دی ۱۴۰۱
بسیار عالی من موافق صد در صد هستم اگر امکان داشته باشد من هم فرم ( جیم ) سبز است هم در نهضت مسکن ملی مورد قبول واقع شدم . اگر برای این طرح ویلایی است من موافق هستم
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۴ دی ۱۴۰۱
تمام جنگلهای گرگان جنگل گلستان رو. بلوچستانیها از جنوب اومدن قطع کردن خونه سازی کردن و مسجد ساختن بدون اعتراض دولت و این بسیار خطرناک هست یک قوم دیگه با دین دیگه وارد گلستان کردن اگه تبریزیها یا کردها بودن و بلوچها اونجا میرفتن حتما اعتراض میکردن
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ دی ۱۴۰۱
این همه زمین خالی تو مملکت و بیابونای خدا همینارو بدین مردم قسطی ۲۰ ساله هم مردم صاحب خونه میشن هم پول میره تو جیب دولت
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۴ دی ۱۴۰۱
یه چادر بهشون بدین ،ویلا پیشکش
U-238
۰۸:۲۸ ۱۴ دی ۱۴۰۱
عیب آپارتمان اینه که انسان آپارتمان نشین نمیتونه بره گم بشه زیر زمین. یعنی اگر روی زمین خانه خودت که توی هوا آویزونه کلنگ بزنی میوفتی تو بغل همسایه پایینی.
ناشناس
۰۴:۵۷ ۱۴ دی ۱۴۰۱
دولت در ساخت ساز مردم دخالت نکنه بهتر است
چون نباید مردم چشم به راه دولت شوند که‌ ساختمان داشته باشد از اول تامین ساخت ساز در اختیار ملت بگذاره نه صادر کنه به کشورها که دست ملت گره بزنه
از تاریخ کدام دولت در ساخت ساز مردم دخالت کرده
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام.از سپاه می خواهیم کارخانه خودروسازی زده و در مرحله اول با تولید تیراژ بالا خودروهایی مثل پژو و پرشیاtu5 و206 و بهینه سازی انها انحصار و گرانی چندبرابری را بشکند و در مرحله دوم خودروهای به روز با کپی برداری و بهینه کردن انها تولید کند..مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران ازاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
امید
۲۰:۵۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام شوهر خاله ام ماهی 8میلیون تومان اجاره خانه میدهد تورابه خدا به دادکارگران برسید تورابه خدا اورژانس اجتماعی بهزیستی را حذف کنید چراکه باعث جنگ وخشونت وبدبینی مردم به دولت شده تورابه خدا سندعادی را بی اعتبارکنید تورابه خدا به داد کارگران برسید تورابه خدا بگذارید افرادی که سربازی نرفتن کربلا بروند تورابه خدا تورا به امام حسین و اینکه تورابه خدا بنزین را برای ماشین های شخصی فقط گران کنید وتورابه خدا قیمت مسکن را دولت اعلام کند .تورابه خدا
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۴ دی ۱۴۰۱
با بنزینش موافقم
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
دولت تکلیف سوداگران که زمینهای داخل شهرک هارا احتکار کردند مسخص کند
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۱
شهرداری زمین خدا را باقیمت نجومی می فروشه!!زمین ارزان بدن،وام مسکن راهم سهل الوصول کنندملت خودشون میسازند
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
کارشکنان خانه سازی و مالیات خانه‌های خالی را معرفی و برکنار کنید.
عباس ربیعی
۱۹:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام چرا درشهر جدید هشتگرد کرج زمین واگذار نمی‌کنید لااقل خودمان شروع کنیم قسمتی از پول پیش خونه را گرفتیم به حساب مسکن ملی ریختیم ولی هیچ خبری نیست چرا؟؟؟؟؟؟؟!
علی
۱۹:۰۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
همینجوری ام برای انشعابات و خدمات شهری موندن اینا بزرگ کردن محدوده شهری چهل ساله انجام نشده
سامان
۱۷:۴۷ ۱۳ دی ۱۴۰۱
واقعه عالی میشه، به شرطی که نقشه ها کنترل شده و استاندارد و عرض گذرها هم با برنامه ریزی مشخص باشه.
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
دوباره دست گذاشتن روی کاری که انجام نمیشه
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
طرح زمین دادن برا زمانی خوب بود که ارزانی بود و باید اینکار انجام میشد نه الان که نمیشه خانه بسازی نه الان که برا اینکه زیر بار ساخت خانه برا جوانها و مستاجر و کارگر و کارمند نروند . بجای ساخت خانه بهش وعده دادن زمین میدهند . بااین تورمی که مدیریتشان بوجود آورده آخه با کدوم پول مردم خانه می‌توانند بسازند که منت اینکارم دارید سر مردم و امثال من می‌آورید و تو بووغ کرنا کردید زمین میدهیم ویلایی بسازید با کدوم پول . تو این کشور پول دست دلاله . پول را رو پول آدم پولدار می‌کنند .
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
با کدام شغل و با کدام حقوق با هشت میلیون میشود زندگی کرد گرسنه نبود خانه وخودرو پیشکش
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
چقد حرفش رو فقط میزنین..اقدام کنید.. یکساله همش فقط حرف حرف حرف
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
بهترین راه و تنها راه به نتیجه رسیدن طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین به منقاضی هست تا خود متقاضی اقدام به ساخت کند. هم سریع تر انجام میشود هم باری از روی دوش دولت برداشته میشود...
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
آپارتمان اصلی ترین گام سرکوب فرهنگ ایرانی اسلامی بود وهست.ایرانیان نسبت به مراودات ومعاشرت ملاحضات خاصی رابرابر عرف شرع داشته درآپارتمان نشینی سرکوب می شودمثلا آشپزخانه وسرویسهای بهداشتی به گونه ای بودند که ملاحضات فرهنگی داشتند ولی درآپارتمان رعایت نشده.ووووو
U-238
۱۵:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
نگهداری سگ در آپارتمانها. اگر کسی در خانه (ویلایی) خودش گوسفند یا خر یا گاو یا قاطر یا شتر نگهداری کند یا مرغ زیاد داشته باشد پلیس نعتش نمیکند؟ ولی سگها در آپارتمانها پرورش می یابند و انسان ها در خیابانها دربدر دنبال خانه اجاره ای میگردند. اگر کسی در خیابان بخوابد به جرم ولگردی به زندان می رود. ولی سگ های ولگرد آدمخواری میکنند چون انسان نیستند. التماس مهندسی معکوس.
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
پارادوکس و چرت و پرت فرمودین
U-238
۱۸:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
16:16 په چرا از کوره در رفتی؟ منظورم همون چیزیه که 15:58 میگه. من سواد فارسی رو بزورکی بلتم. حالا این فارادوقسی که فرمودین یعنی چه؟
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
این دولت بتونه 2 میلیون مسکن بسازه شاهکار کرده 4 میلیون پیشکش!
قیمت مصالح و دستمزدها اصلا جوابگوی ساخت مسکن ارزان نیست
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ دی ۱۴۰۱
در چهارسال نه در یک
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
ویلایی میخواهی آمریکا کانادا فوق‌العاده است
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۳ دی ۱۴۰۱
انشالله همش ویلای بشه،زمین هم تا دلت بخواد هست،نیاز به انبوه سازی هم نیست،زمین بدن خود مردم میسازن،مصالح تامین بشه،دولت باید به فکر مردم باشه،اینکه یه مشت انبوه ساز اومدن با ایراد بنی اسرائیلی جلوی طرح رو گرفتن دلیل نمیشه دولت به دلیل اشتغال اونا خودش و مردم رو درگیر کنه،اگه انبوه سازی کنند وعده ۴میلیون محقق نمیشه
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
مثبت دادم ولی دولت باید دخالت کنه
چشم به راه
۱۳:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام
مسکن مهر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بعد از ۱۲ سال همچنان با وعده وعید مواجه هست، کاش روی هیات مدیره ها و پرداختی ها نظارتی می شد. خسته و افسرده شدیم بخدا
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
اپارتمان برا هنگ گنگ و قطر است اینجا باید ویلایی باشه افسردگی ام کم میشه
امید
۱۳:۳۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
بهترین روش خودمالکی ویلایی هست هر کسی به اندازه درآمد خودش و با توجه به زمانی که در اختیار دارد ساخت میکند.
حمید
۱۲:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۱
تنها دوره احمدی نژاد بود که قیمت مسکن مهر واقعی بود با قیمتهای ۱۲میلیون و ۱۶ میلیون یک واحد به متقاضی داده میشد. الان چه قیمت داره؟ زیر ۲میلیارد نیست. منظور از احمدی نژاد اون دوران رو میگم از سال ۹۰ تا ۹۵
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
بعضی ها را هنوز هم ندادن
بختیاری
۱۲:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
نهضت ملی ویلاسازی در سراسر کشور انقلابی در ساخت و ساز ایرانی و اسلامی برای رفاه بیشتر مردم کشورمان و زیباشدن و مستحکم شدن شهرها و روستاها در تمام کشورمان خواهد شد
به امید خانه دار شدن همه ایرانیان با سرعت ساخت و سازی بسیار تندتر و پرشتاب و به زودی آنهم به صورت مستقل و ویلایی حیاطدار
بختیاری
۱۲:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
نهضت ملی ویلاسازی در سراسر کشور انقلابی در ساخت و ساز ایرانی و اسلامی برای رفاه بیشتر مردم کشورمان و زیباشدن و مستحکم شدن شهرها و روستاها در تمام کشورمان خواهد شد
به امید خانه دار شدن همه ایرانیان با سرعت ساخت و سازی بسیار تندتر و پرشتاب و به زودی آنهم به صورت مستقل و ویلایی حیاطدار
بختیاری
۱۲:۳۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
نهضت ملی ویلاسازی در سراسر کشور انقلابی در ساخت و ساز ایرانی و اسلامی برای رفاه بیشتر مردم کشورمان و زیباشدن و مستحکم شدن شهرها و روستاها در تمام کشورمان خواهد شد
به امید خانه دار شدن همه ایرانیان با سرعت ساخت و سازی بسیار تندتر و پرشتاب و به زودی آنهم به صورت مستقل و ویلایی حیاطدار
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۴ دی ۱۴۰۱
آخر طرح زمین دادن برا زمانی خوب بود که ارزانی بود و باید اینکار انجام میشد نه الان که نمیشه خانه بسازی نه الان که برا اینکه زیر بار ساخت خانه برا جوانها و امثال من مستاجر و کارگر و کارمند نروند میآیند بجای ساخت خانه به من وعده دادن زمین میدهند . بااین تورمی که مدیریتشان بوجود آورده آخه با کدوم پول مردم بسازند که منت اینکارم دارند سر مردم می‌آورند و تو بووغ کرنا کردند زمین میدهیم ویلایی بسازند با کدوم پول . تو این کشور پول دست دلاله . و پول را رو پول آدم پولدار می‌کنند .
زاگرسیان
۱۱:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
دولت در تولید انبوه مصالح ساختمانی تلاش کند و بازار بزرگی از مصالح ساختمانی را ایجاد کند
آغاز ساخت ویلاسازی در کشور نوید خوبی برای آبادانی و ساخت شهرها و روستاهای زیباست
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۳ دی ۱۴۰۱
کاش همه رو ویلابی بسازن..خدا اینهمه زمین ب مردم ایران داده ولی باز همش اپارتمان قلکی میسازن.. قدیمیا چرا افسرده نبودن چون یک حیاط پر دارودرخت هر روز میدیدن..بچه هاشون توش بازی میکردن..والا کلی محاسن داره خونه ویلایی
زاگرسیان
۱۲:۳۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
واقعا درسته ،آفرین ،درود بر شما عزیز
..
۱۰:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
نیازی به انبوه سازی مسکن نیست .

بایستی مسکن های خالی عرضه شوند .

خانه خالی در کشور بسیار زیاد هست .
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
دقیقا .
در هر محله ای تعدادی واحد مسکونی خالی وجود دارد .
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
حرف مفت نزن خواهشا اون واحدهای خالی هم باید مالیات و جریمه شان را بدهند و واگذار شوند ولی کمبود مسکن واقعا نمایان است
به 12:34
۱۶:۵۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
برای تو از مسکن واجب تر ادب هست .
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
مشکل بزرگ ساخت و ساز اینه که اونهایی که شرایط واگذاری زمین و مجوز ساخت رو دارند ،پول ندارند
اونهایی که پول دارند اجازه ساخت و ساز و زمین به انها واگذار نمی شود
پس بهتره به سرمایه داران زمین واگذار شود تا طبق مقررات بسازند و با همکاری بانکها طی اقساط به نیازمندان واگذار یا اجاره داده شود شود
U-238
۱۵:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
باید نیازمندان را سرمایه دار کنیم. نه به سرمایه دار تسلیم شویم. دلال بازی کشور ما را به قهقرا می کشد.
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
طرح زمین دادن برا زمانی خوب بود که ارزانی بود و باید اینکار انجام میشد نه الان که نمیشه خانه بسازی نه الان که برا اینکه زیر بار ساخت خانه برا جوانها و مستاجر و کارگر و کارمند نروند . بجای ساخت خانه بهش وعده دادن زمین میدهند . بااین تورمی که مدیریتشان بوجود آورده آخه با کدوم پول مردم بسازند که منت اینکارم دارید سر مردم می‌آورید و تو بووغ کرنا کردید زمین میدهیم ویلایی بسازید با کدوم پول . تو این کشور پول دست دلاله . پول را رو پول آدم پولدار می‌کنند .
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
طرح زمین دادن برا زمانی خوب بود که ارزانی بود و باید اینکار انجام میشد نه الان که نمیشه خانه بسازی نه الان که برا اینکه زیر بار ساخت خانه برا جوانها و مستاجر و کارگر و کارمند نروند . بجای ساخت خانه بهش وعده دادن زمین میدهند . بااین تورمی که مدیریتشان بوجود آورده آخه با کدوم پول مردم بسازند که منت اینکارم دارید سر مردم می‌آورید و تو بووغ کرنا کردید زمین میدهیم ویلایی بسازید با کدوم پول . تو این کشور پول دست دلاله . پول را رو پول آدم پولدار می‌کنند .
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
با توجه به جغرافیا و فرهنگ خاص ایران(بافت وسیع منطقه ای و فرهنگ مذهبی) تنها راهکار همین زمین های رایگان و ساخت خانه های ویلایی میباشد و آپارتمان نشینی به هیچ وجهی توجیه شرعی ندارد.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۱
توجیه شرعی بهتر از این که با ساخت ساختمان های با تراکم بالا در شهرهایی که جمعیت زیاد هست و زمین گران ما میتوانیم مسکن را ارزانتر تحویل مردم بدهیم؟
کمک به مردم جزو ثواب هاست ! درست تحلیل کنید به مشکل هم نمیخورید دین برای زندگی بهتر و باری از روی دوش انسان برداشتن است نه فشار بی جهت آوردن!
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام.مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران ازاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام.مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران ازاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
طرف تو روستا راهش نمی دادن تقاضای دیدار با کد خدا می کنه.. اینا تو ساخت آپارتمان ۵۰ متری موندن ....ویلا
همشهری
۰۸:۵۷ ۱۳ دی ۱۴۰۱
برای کنترول سرسام اورقیمت مسکن ورهایی مردم دولت باید زمین رایگان ومصالح ارزان دراختیار انها قراردهد وگرنه هر طرحی یا مسکن موقتی ویا شکست میخورد وقتی هزینه اخت وساز گران باشد هیچ طرحی توجیه پذیر نیست سالهاست دولتهای و مسیولین مختلف فقط طرح میدهند ولی هرسال این مشکل بدتر ومسکن گرانتر میشود ریشه این مشکل همان است که ذکر شد ولی گوش شنوا وچشم بینایی وجود ندارد چون اکثر اهن الات ومصالح صادر می شود
حمید
۱۲:۳۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
به کی بده؟ به دلال که ۵۰ تا ۱۵۰ واحد داره؟ در شهر پردیس فاز یازده هستند کسانی که ۱۵۰ واحد دارن
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
لطفا نام نویسنده مقاله را بنویسید.
زاگرسیان
۱۱:۱۳ ۱۳ دی ۱۴۰۱
خودت بی نامی که؟!
خخخخخ
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
حالا بگیریم زمین برای خانه ویلایی دادند و شما ساختید. توان
پرداخت هزینه اجرای آسفالت معابر را دارید؟
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
همین دیگه باید برق کشی بشه باید لوله کشی بشه و هزارتا کار دیگه برای خانه های ویلایی هزینه هاشو مردم باید از جیب بدن دولت هرگز نخواهد داد چون هزینه بسیار زیادی دارد