سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای افزایش ایمنی محصولات کشاورزی چه کنیم؟

کارشناسان حفظ نباتات، برای افزایش ایمنی محصولات کشاورزی به کشاورزان توصیه‌هایی دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: باغداران استان کرمان برای کنترل آفت پسیل پسته از اواخر پاییز تا اوایل زمستان شخم و یخ آب زمستانه در محدوده سایه انداز درخت و از اواسط پاییز تا اواسط زمستان حذف بقایای گیاهی و علف‌های هرز را فراموش نکنید.

ناظمی افزود: همچنین برای کنترل آفت خطرناک مگس میوه مدیترانه ای، جمع آوری و معدوم کردن کلیه میوه‌های باقیمانده در باغ قبل از فصل زمستان، شخم و پابیل اطراف درختان در سایه انداز درخت در از بین بردن شفیره‌ها  و کاهش جمعیت این آفت نقش مهمی دارد.

او به نخلداران استان کرمان توصیه کرد: برای کنترل آفت قرنطینه‌ای بسیار مهم و خسارت زای سرخرطومی حنائی خرما، رعایت موارد قرنطینه‌ای و جلوگیری از انتقال و کشت  پاجوش‌های آلوده، عملیات هرس اصولی درختان در فصل سرما در دمای زیر ۲۰ درجه سانتیگراد، حذف پاجوش‌ها و تیمار محل هرس با اکسی کلرورمس ۱یا سم مالاتیون  به همراه سیمان ضروری است.   

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای کنترل آفت خسارت زای کرم گلوگاه انار، تغذیه، هرس اصولی باغات و جمع آوری  زمستانه، میوه‌های باقیمانده روی درخت یا کف باغ و میوه‌های کلیه میزبان‌های این آفت در باغ به طور همگانی و معدوم کردن آن‌ها  در گودالی عمیق  نقش اساسی در کنترل بهینه این آفت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.