سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت خبر داد؛

رشد ۱۰۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشور

فاطمی امین گفت: خوشبختانه رشد ۱۰۰ درصدی را در تولید انواع ماشین آلات معدنی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم.

سیدرضا فاطمی امین در آیین کلنگ زنی مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین در کرمان گفت: تولید معادن نیاز به ماشین آلات و ملزوماتی دارد که خوشحالم اعلام کنم: رشد ۱۰۰ درصدی را در تولید انواع ماشین آلات معدنی طی ۶ ماه نخست امسال  نسبت به مدت مشابه  پارسال داشتیم.

او افزود:  افزود: ۱.۴ میلیارد تن عملیات معدنی در کشور طی یک سال گذشته انجام دادیم که این آمار رو به رشد است، ضمن اینکه ۶۷۰ میلیون تن خاکبرداری معدنی طی زمان یاد شده  صورت گرفته است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: اجرای پروژه  مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین به منظور  توازن سرمایه گذاری اهمیت ویژه ای دارد و جدا از اشتغالی که ایجاد می کند در تکمیل زنجیره معدنی نیز اهمیت ویژه ای دارد و سرمایه گذاران این پروژه ما را مطمئن کردند که به موقع اجرا می‌شود.

او تصریح کرد:  طرح مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین ۳ویژگی دارد: اول اینکه تداوم و فعالیت پروژه را تضمین می کند؛ زیرا شرکت هایی سهام دار این طرح هستند که منابع مالی خوبی دارند و این پروژه وابسته به منابع بانکی نیست.

فاطمی امین افزود: نکته دیگر این است که یکی از شرکت های تخصصی بنام لاستیک سازی کشور در بین سهام داران طرح تولید تایرهای معدنی است و صنعت لاستیک ما تخصصی و بالنده و بلوغ یافته است،  به نحوی که حتی وارد ماشین سازی شده است.

او بیان داشت: بخشی قابل توجه از بازار مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین در اختیار سهام داران این شرکت قرار دارد و فقط یک سهامدار بیش از یک هزار خودروی فوق سنگین معدنی دارد که می‌تواند تولیدات این مجتمع را مصرف کند، ضمن آنکه این پروژه تامین مالی فنی و بازار تضمین شده‌ای دارد.

این عضو هیات دولت سیزدهم گفت: این پروژه به صورت متوسط در مراحل احداث ۴۰۰ شغل ایجاد می کند و پس از تکمیل برای۸۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت که آماری قابل توجه است.

او گفت: در کشور طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام کم نداریم؛ زیرا افرادی به امید تامین مالی از بانکها جواز می گیرند؛ اما تامین مالی به مشکل می خورد و آن طرح متوقف می ماند.

بیشتر بخوانید: 



محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این آیین، راه‌اندازی مجتمع صنعتی ارگ کرمان را نمودی از ورود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به توسعه استان دانست و گفت: کار بزرگی در حال اجر ااست که ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارد و ظرفیت خوبی در منطقه ایجاد می‌کند.

او با اشاره به اینکه انتخاب محل پروژه در این منطقه به علت دسترسی خوب آن است، افزود:  این طرح سهامداران قوی دارد و آن ها مجموعه‌های بزرگ بورسی هستند که افزایش سرمایه مجموعه را هم انجام دادند و از آنان برای همکاری در افزایش سرمایه طرح قدردانی می‌شود.

فداکار بیان کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های معدنی در توسعه استان کرمان کمک کنند که یکی از نمود‌های آن اجرای همین پروژه است که با راه اندازی آن  نیاز به واردات نخواهیم داشت و توسعه و اشتغال در استان اتفاق می‌افتاد.

محمد ضیایی، مدیرعامل مجتمع صنعتی لاستیک ارگ کرمان نیز گفت: مجتمع لاستیک ارگ کرمان این طرح را به علت نیاز تایر‌های فوق سنگین و معدنی در کشور و وجود دانش آن در کشور، آغاز کرده است و ۵ شرکت در کنار هم قرار گرفتند.

او افزود: با توجه به نیاز کشور تلاش کردیم در این حوزه تولیدات تایر را آغاز و مسیر انتخاب فناوری را کوتاه کنیم و در این زمینه با ۲ شرکت بزرگ چینی عقد قرارداد شده است.

به گفته ضیائی  تامین آب این مجموعه طی ۲ تفاهم‌نامه ۱۰ لیتر بر ثانیه‌ای با شرکت بوتیا و انتقال آب خلیج فارس انجام شده است.

او تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، طی ۳ سال مجموعه احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید و سالانه ۳۰ هزار تن لاستیک‌های معدنی و فوق سنگین را در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار تولید خواهد کرد. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.