رزم حسینی گفت: کمیته تولید خودرو را تشکیل داده ایم و طرحی را اعلام کرده ایم تا انحصار تولید خودرو را بشکنیم، اگر رقابت ایجاد شود هم کیفیت و هم قیمت خوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  علیرضا رزم حسینی وزیر صمت گفت: تحریم‌ها بر علیه ایران و کاهش دسترسی ایران به درآمدهای نفتی  دلیل افزایش  نرخ ارز و  مواد اولیه است.

او افزود: هر هفته دوشنبه‌ها ستاد تنظیم بازار در وزارتخانه برگزار و کنترل کالا‌های مشمول قیمت گذاری انجام می‌شود.

رزم حسینی تصریح کرد: به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری بلافاصله روز تعطیل ستاد تنظیم بازار برگزار شد که قبل از برگزاری از رئیس جمهور نامه‌ای به دست ما رسید که  حاوی مطالب مهمی بود.

او بیان داشت: سیاست سازمان صمت فراوانی در بازار و عرضه  است و از آنجا که ۵ قلم کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و در مصوبه جدید اختیارات نهاده دامی در به جهاد کشاورزی واگذار شد و جهاد سیاست واردات و صادرات را انجام می دهد.

وزیر صمت گفت:تولید، اشتغال ، امنیت غذایی مصرف کننده، محدودیت و ممنوعیت صادرات به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است تا اگر محصولی گران شد از صادرات آن جلوگیری شود تا کاهش قیمت حاصل شود.

رزم حسینی افزود: در زمینه گوشت قرمز ۹۰۰ هزار تن ذخیره داریم که بسیار خوب است و وزارت جهاد کشاورزی عرضه گوشت و تخم مرغ را انجام می دهد.

وزیر صمت بیان داشت: کالا‌های ترخیص نشده که در گمرکات مانده بودند  با دستور رییس جمهور اجازه ترخیص دریافت کردند و ۲۵ هزار تن برنج ظرف دو روز ترخیص شد.

رزم حسینی با اشاره به این که کشور با کمبود کالایی روبه رو نیست، تصریح کرد: برای بازرسی و نظارت، ۵ هزار نیروی داوطلب بسیج به کمک وزارت صمت آمده اند.

او گفت: گران فروشی و گرانی متفاوت است و در بازدید‌های مرتب، با افزایش قیمت غیر متعارف برخورد می شود؛ همچنین سامانه جامع تجارت برای دسترسی بهتر به قیمت ها افتتاح خواهد شد.

رزم حسینی در خصوص رفع موانع تولید بیان داشت: طبق مصوبات ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش در اختیار بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه برای صادر کنندگانی که صادرات انجام داده اند و به بانک متعهد بودند تا ارز برگشت بدهند اما انجام نداده اند ، پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: با کاهش صادرات مواجه شده ایم که با تعهدات ارزی برای افزایش صادرات تلاش می شود.

او در خصوص تولید خودرو گفت: متاسفانه نخواستیم یا نتوانستیم تا هر ایرانی یک خودرو باکیفیت و با قیمت مناسب داشته باشد.

رزم حسینی افزود: با دو شرکت دولتی خودرو ساز سایپا و ایران خودرو قرارداد بسته ایم، متاسفانه انحصاری کردن دو شرکت دولتی ، حمایت و ممنوعیت صادرات با هر قیمتی مشکل ایجاد کرده است، من عذرخواهی کردم از طرف مسئولان قبلی، ما در تولید، شورای رقابت و بازار سه قیمتی هستیم.

وزیر صمت گفت: کمیته تولید خودرو را تشکیل داده ایم و طرحی را اعلام کرده ایم تا انحصار تولید خودرو را بشکنیم، اگر رقابت ایجاد شود هم کیفیت و هم قیمت خوب می شود.

او تصریح کرد: در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم، افزایش تولید خودرو را در دستور کار قرار داده ایم و قرار است ۹۰۰ هزار خودرو تا پایان سال توسط سایپا و ایران خودرو تولید شود.

وزیر صمت در رابطه با طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران گفت: امروز روز مبارکی برای مردم ایران، کرمان، هرمزگان و یزد بود، طرح انتقال آب به طول ۳۰۵ کیلومتر تا گل گهر اجرایی شد، ایده‌ای که باور نمی‌کردند، ولی اجرایی شد.

وزیر صمت با بیان اینکه این پروژه کمک بزرگی به بخش صنعت می کند، بیان داشت: ۸۲۰ کیلومتر طول لوله گذاری خواهد بود که در مرحله بعد آب به اردکان می رسد.

وزیر صمت در ادامه برنامه ی گفت و گوی خبری شبکه کرمان گفت: اخیرا یک "معدن طلا" در مرز بین استان کرمان با استان سیستان و بلوچستان کشف شده است.

رزم حسینی گفت: نگاه راهبردی به معادن، براساس نگاه رهبری جایگزینی معادن به جای نفت یا همزمانی آن‌ها مهم است؛ عقب افتادگی در اکتشافات معدن را جبران می کنیم ، تمرکز وزارتخانه بر اکتشافات جدید و معادنی که در دست افرادی که توانایی نداشته اند، است؛ بنابراین کلیه معادن غیرفعال به هر دلیلی باید ظرف ۳ ماه فعال شوند و در غیر این صورت وزارت صمت پروانه معدنی آن‌ها را لغو و واگذار می‌کند و پیش بینی می‌کنیم ۱۳ هزار پهنه معدنی آزاد خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خطاب به مردم کرمان گفت: اگر در خدمت گزاری کوتاهی کردم و نتوانستم کارم را خوب انجام بدهم می‌خواهم به بزرگی خودشان و اینکه مردم کرمان به کریمی و بزرگی شهرت دارند ببخشند و در وزارت صمت افتخار می‌کنم که کرمانی هستم و همچنین طرحی برای توسعه صنایع معدنی در جنوب کرمان در نظر داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.