کارخانه کنسانتره کرومیت با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال، امروز با حضور وزیر صمت در شهرستان منوجان افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت،کارخانه کنسانتره کرومیت در کوهستان حق منوجان با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال و ۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

مسلم مروجی فرد، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب استان کرمان در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت گفت: برنامه‌ای که سازمان صمت با هماهنگی وزارت صمت در حوزه معادن انجام داد در مرحله اول بحث کنسانتره و سپس فروکروم است.

او افزود: ۱۴ مجوز در حوزه کرومیت در سال ۹۷  صادر شده که ۷ طرح آن آماده افتتاح هست و  از این تعداد سه طرح قبلا افتتاح شده است و  یک طرح امروز افتتاح شد و سه طرح دیگر آماده افتتاح در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسند. 

مروجی فرد با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن است، تصریح کرد: برای ساخت و بهره برداری از  این کارخانه ۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. 

او با بیان اینکه با افتتاح این مجموعه برای ۱۰۰ نفر به اشتغال زایی شده است، گفت: ذخیره این معدن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن هست و اکتشافات بعدی نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب استان کرمان افزود: به سمتی پیش می‌رویم که ذخیره کرومیت را در این منطقه فعال و به فروکروم تکمیل کنیم.

افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت در منوجان

افتتاح کارخانه کنسانتره کرومیت در منوجان+ تصاویر

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار