سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه فنی و حرفه ای بیرجند نیازمند فضای خوابگاهی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: این دانشگاه در شهرستان‌ها مشکلی برای اسکان دانشجویان ندارد ولی در بیرجند با کمبود فضای خوابگاهی مواجه هستیم.

مالکی گفت: آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بیرجند حتی یک تخت خوابگاهی ندارد در حالی که ۳۰۰ دانشجوی این آموزشکده نیاز به خوابگاه دارند.

او افزود: بخش کوچکی از فضای آموزشی این آموزشکده به‌طور موقت تبدیل به خوابگاه شده تا مشکل برخی از دانشجویان کم‌بضاعت را از این طریق حل کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر دانشگاه‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن و پایان یافتن تعهدات اداره کنندگان خوابگاه‌های خودگران در بیرجند، اکنون در این شهر خوابگاه خودگردان نداریم.

مالکی با تاکید بر اینکه در آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بیرجند حداقل به ۳۰۰ تخت خوابگاهی نیاز داریم، اظهار داشت: اکنون ۵۰ دانشجو در مجموعه آموزشگاهی دانشگاه و ۵۰ نفر با نرخ خودگران در مجتمع ایثار بنیاد شهید اسکان دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: ترم آینده بخشی از ساختمان آموزشی ابن‌حسام را تبدیل به خوابگاه دانشجویی خواهیم کرد، اما حداقل نیاز به احداث یک خوابگاه با ظرفیت ۳۰۰ نفر در مرکز استان داریم.

او بیان کرد: در شهرستان‌ها مشکلی در خصوص اسکان دانشجویان نداریم، در آموزشکده دختران بیرجند تا حدودی با کمبود فضا مواجه هستیم، اما موضوع مدیریت شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در گذشته مطرح شد ساختمان آموزشکده ابن حسام به خوابگاه دانشجویی اختصاص یابد، اما این ساختمان مناسب خوابگاه نبوده و برای تبدیل به فضای خوابگاهی نیاز به اعتبار زیادی دارد.

او گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد این آموزشگاه به صورت کلاس آموزشی و کارگاهی استفاده می‌شود و یک طبقه در اجاره یک سازمان دیگر قرار دارد که به‌زودی تخلیه خواهد شد.

مالکی تصریح کرد: با توجه به اینکه در دولت سیزدهم بنا بر تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام است تاکنون درخواستی از ما برای احداث خوابگاه پذیرفته نشده است.

او افزود: در برنامه سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی احداث خوابگاه با ظرفیت ۲۰۰ نفر با برآورد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان یکی از مصوبات استان پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تعداد دانشجویان غیربومی این دانشگاه را ۳۰ تا ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: در تمامی واحد‌های دانشگاهی در شهرستان‌ها ظرفیت خوابگاهی مازاد داریم، اما شرایط بگونه‌ای است که نمی‌توان دانشجویان را به شهر‌های دیگر منتقل کرد.

او اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان دارای ۶ واحد آموزشی فعال شامل واحد دختران سپیده کاشانی و ابن حسام پسران بیرجند، همچنین در شهرستان‌های طبس، فردوس، قاینات و نهبندان دارد.

مالکی مجموع دانشجویان این دانشگاه را حدود سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر دانشجویان در واحد‌های شهر بیرجند مشغول به تحصیل هستند.

او با اشاره به نیاز تجهیزات کارگاهی دانشگاه به نوسازی و بروزرسانی افزود: در حوزه تجهیزات کارگاهی وزارت علوم در دوران شیوع کرونا تجهیزات خوبی اختصاص داد که بخشی از فضا ترمیم شده، اما هنوز مشکل تجهیزات کارگاهی داریم به این دلیل که سرفصل‌های دروس بروزرسانی می‌شود و از طرفی تکنولوژی و فناوری در حال تغییر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک سوم سرانه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها را دریافت می‌کند که این موضوع اجازه نمی‌دهد اعتبار کافی را برای تجهیزات کارگاهی داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.