معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون جذب اعتبارات حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۴ درصد افزایش یافته است.

رئیسون معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، گفت: از ابتدای سال یک باب خوابگاه دانشجویی پسرانه با زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع، ظرفیت ۵۵۰ نفر و اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خریداری شد.

وی با بیان اینکه یک باب خوابگاه دخترانه با زیربنای هزار و ۷۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۰ دانشجو نیز خریداری و تامین شد گفت: در یک سال گذشته سلف سرویس دانشجویی دانشگاه با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تکمیل پروژه استخر دانشجویی در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیری شد که در حال حاضر با تزریق ۱۰ میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی این طرح شروع شده و امیدواریم هرچه سریعتر تکمیل و در اختیار دانشجویان قرار داده شود.

وی افزود: احداث زمین چمن مصنوعی در خوابگاه ولیعصر (عج) با اعتبار چهار میلیارد تومان در دستور کار است که خرید چمن آن باقی مانده و به‌زودی تکمیل می‌شود.

رئیسون از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای احداث سه باب خوابگاه به ظرفیت ۲۵۰ نفر برای مراکز اقماری شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس خبر داد و گفت: احداث خوابگاه ۵۰۰ نفری در پردیس خوابگاهی ولیعصر (عج) با زیربنای حدود هشت هزار متر مربع نیز در مرحله اخذ پروانه ساختمانی و مراحل اخذ کمیسیون ماده ۲۳ قرار دارد.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و بهره‌برداری خوابگاه ۱۵۰ نفری دختران قاین توسط بنیاد ۱۵ خرداد تامین شده است افزود: احداث، تجهیز و بهره‌برداری سالن چند منظوره سلف سرویس، سالن اجتماعات و سالن توانمندسازی دانشکده فردوس با زیربنای ۴۵۰ متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تفاهم‌نامه تامین اعتبار معادل ۱۶ میلیارد تومان برای تغییر کاربری خوابگاه متاهلین و احداث ۳۰ واحد خوابگاهی به امضا رسیده همچنین بهسازی، تجهیز و بهره‌برداری خوابگاه نارنج بیرجند با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تجهیز و بهسازی خوابگاه متاهلین و پردیس دختران دانشگاه و تجهیز و بهسازی سالن ورزشی دانشگاه در دستور کار قرار دارد گفت: تلاش در جهت بهبود کمی و کیفی غذای سلف سرویس دانشجویی از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال اخیر است.

رئیسون از تامین اعتبار یک میلیارد تومان برای صیانت از جمعیت خبر داد و افزود: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق رفاه دانشجویی جذب شده و اعطای تسهیلات به تمامی متقاضیان را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: ارتقای دانشکده پرستاری قاینات به دانشکده علوم پزشکی با پیگیری‌های مسوولان استان و مساعت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق شد و به‌زودی شاهد ارتقای دانشکده فردوس نیز خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.