سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید سوزن الکترود شدند

پژوهشگران دانش‌بنیان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به تولید سوزن‌های الکترود مورد استفاده تست الکترومیوگرافی در بیماری‌های حسی و حرکتی شدند.

مجتبی نوروزی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان رویان طب قائم (عج) از مراکز زیر پوشش این دانشگاه گفت: سوزن‌های الکترود الکترومیوگرافی برای انتقال و دریافت سیگنال‌های عضلانی و الکترونیکی ماهیچه‌های حرکتی استفاده می‌شود که در این روش هر قسمت از عضله‌های بیمار دچار نقص در اندام حسی و حرکتی شود، تشخیص داده می‌شود.

او افزود: این محصول برای تهیه نوار عضله و انجام تست‌های الکترومیوگرافی در سایز‌های مختلف مورد استفاده پزشکان متخصص است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان رویان طب قائم (عج) ادامه داد: طراحی نوک این محصول به شکلی است که تعداد تناوب تست‌های الکترومیوگرافی را به ویژه در ۲ و چهار اندام افزایش داده و دارای سطح مقطع ریکورد استاندارد در کلیه الکترود‌های این شرکت است که کیفیت بهتر، ارزانتر، در دسترس بودن و دقت بالا از جمله مزایای این سوزن‌ها به شمار می‌رود.

نوروزی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های موجود و احساس نیاز و قیمت بالای نمونه خارجی این سوزن‌ها، برای طراحی و ساخت الکترود الکترومیوگرافی اقدام شد و این امر گام موثری در مسیر خودکفایی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: در گذشته ۸۰ درصد بازار این محصول در اختیار نمونه‌های خارجی بود، اما به همت محققان داخلی این محصول با هزینه بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی تولید و پس از گذراندن استاندارد‌های لازم روانه بازار شده است. هم اکنون سوزن‌های الکترومیوگرافی با کیفیتی رقابتی و قیمت مناسب در دسترس کلیه مراکز و بیماران قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.