سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن تا کشف ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۵ آذر‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پیکان حامل ۱۹۵ کیلو حشیش در داراب

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۹۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از سواری پیکان در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور روستایی "مروارید" به یک سواری پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، بیان کرد‌: در بازرسی از آن ۱۹۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

دستگیری زوج سارق با ۳۱ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: با دستگیری زوج سارق، ۳۱ فقره کیف‌قاپی و کش‌روی موبایل در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کیف قاپی و کش‌روی موبایل در مراکز درمانی و پایانه‌های اتوبوسرانی، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری "۱۸ ولیعصر" قرار گرفت.

او گفت: ماموران با بررسی اظهارات مال باختگان و شیوه و شگرد سرقت‌ها و با انجام تحقیقات میدانی گسترده موفق شدند در این خصوص یک زوج سارق را شناسایی و آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه متهمین پس از مواجهه با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۳۱ فقره کیف‌قاپی و کش‌روی موبایل اقرار کردند، اظهار داشت: سارقین پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

رفع تصرف اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از رفع تصرف ۵۷ هزار و ۱۴۴ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در پی مراجعه نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی در روستای "قشم قاوی" از توابع استهبان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۵۷ هزار و ۱۴۴ متر مربع از اراضی ملی که سودجویان اقدام به کاشت نهال کرده بودند را قلع و قمع و رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با زمین خواران و سودجویان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با سرقت، ماموران انتظامی کازرون حین گشت‌زنی موثر به یک دستگاه موتورسیکلت که در خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان دشتستان استان بوشهر دارد.

او با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲۹ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری یک سواری پژو پارس حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این رابطه راننده قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس همچون گذشته به تلاش روزافزون خود با هدف هرچه بیشتر محدود کردن عرصه برای فعالیت سوداگران مرگ ادامه و از همکاری مردم در این خصوص که به سود خود آنان است استقبال خواهد کرد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۲ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با اقدامات فنی، در بازرسی از تعدادی منازل از قبل شناسایی شده، ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۲ معتاد وخرده فروش، ۱۲ کیلو و ۸۶۹ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به کشف ۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۴ سارق در این خصوص، افزود: دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۱۳ فقره انواع سرقت‌ها، توقیف ۳۲ دستگاه وسایل نقلیه مزاحم و متخلف، دستگیری ۴ متهم و کشف ۹ فقره پرونده جرایم جعل و کلاهبرداری از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی است.

سرهنگ مسعودی گفت: طرح‌های پاکسازی در رابطه با خرده فروشان و دستگیری مجرمین و سارقان به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجوئی گفت: ماموران انتظامی مهر هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این کامیون حامل ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال است.

سرهنگ رزمجوئی گفت: در این رابطه کامیون توقیف و راننده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در مسابقات صدا و سیما

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در مسابقات صدا و سیما به شهروندان هشدار داد و گفت: به هیچ‌وجه فریب تماس‌های تلفنی یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برنده شدن در مسابقات مختلف را نخورده و برای دریافت جایزه اطلاعات خود را ارسال نکنید.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک، تماس تلفنی یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با برخی از شهروندان، مژده برنده شدن آن‌ها را در قرعه‌کشی مسابقات و یا جشنواره‌های مختلف رادیویی و یا تلویزیونی را می‌دهند.

او گفت: مجرمین با واردکردن شماره تماس قربانی در برنامه بانکی موجود در دستگاه خود و با بیان اینکه کد قرعه‌کشی برای کاربر ارسال می‌شود، کد فعال‌سازی برنامه‌های بانکی را از قربانی دریافت و با ورود به برنامه، موجودی حساب بانکی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران توصیه کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را نخورده و از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر ارسال هرگونه کد فعال‌سازی و انجام هرگونه عملیات بانکی ازجمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

سرهنگ سلیمانی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۴۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: دستگیری ۱۳ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و کشف ۴۸ فقره انواع سرقت، کشف یک کیلو و ۲۵۰ گرم انواع مواد مخدر، کشف ۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و توقیف ۱۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی کوار از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از اجرای مقتدرانه طرح ارتقاء امنیت با محوریت پاکسازی نقاط آلوده طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی گفت: با تلاش‌های بی‌وقفه ماموران انتظامی بیضا طی هفته گذشته، ۹ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر که در تحقیقات پلیس به ۳۹ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

او گفت: همچنین در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ نجفی گفت: در پاکسازی چندین پاتوق که محل تجمع مجرمان در نقاط آلوده بود، ۴ معتاد و خرده فروش موادمخدر دستگیر و ۳۷۰ گرم انواع موادمخدر نیز کشف شد.

افزایش ۴۳ درصدی کشف در شهرستان خفر

فرمانده انتظامی شهرستان خفر از کاهش ۳۸ درصدی انواع سرقت و افزایش ۴۳ درصدی کشفیات در آبان‌ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و دستگیری سارقان خرد و تعامل صورت گرفته با مرجع قضائی و دیگر نهاد‌ها در آبان‌ماه سال جاری، شاهد کاهش ۳۸ درصدی سرقت و افزایش ۴۳ درصدی کشفیات بوده‌ایم.

او ضمن قدردانی از زحمات کلیه کارکنان انتظامی این شهرستان، از شهروندان خواست: هرگونه مورد مشکوک را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.