سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وودبال وارد چمن‌های ورزشی خراسان جنوبی شد

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: رشته ورزشی وودبال برای نخستین بار در استان در حال آموزش است و در ۲ قالب چمن و ساحلی معرفی و توسعه می‌یابد.

 محمودی‌زاوه گفت: اولین دوره آشنایی و کارگاه آموزشی وودبال به عنوان یکی از رشته‌های تابعه هیات گلف در استان به مدت ۲ روز با حضور ۲۵ نفر به صورت رایگان در حال برگزاری است.

او افزود: این کارگاه آموزشی به صورت استانی یکم و دوم آذرماه جاری و بدون محدودیت سنی در حال برگزاری است که قالب افراد شرکت‌کننده از شهرستان بیرجند هستند.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون در استان ورزشکاری در رشته وودبال نداشته‌ایم لذا برگزاری این دوره آموزشی قدم مثبتی برای معرفی این رشته و توسعه آن خواهد بود.

او ادامه داد: این دوره آموزشی با تدریس افشین عابد مدرس بین‌المللی فدارسیون جهانی وودبال و به صورت رایگان برگزار شد و بانوان بیشترین استقبال را تاکنون داشته‌اند.

محمودی‌زاوه اظهار کرد: وودبال ترکیبی از رشته گلف و چوگان است که آموزش و مسابقات آن در ۲ قالب چمن و ساحلی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: از چهار رشته تابعه هیات گلف یعنی مینی‌گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت تاکنون برای سه رشته وودبال، بهکاپ و کروکت دوره آموزشی مقدماتی برگزار نشده یا فعال نبوده‌اند.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون فقط رشته مینی‌گلف در استان فعال بوده است، عنوان کرد: اکنون معرفی و آموزش رشته وودبال در دست اقدام است و دوره‌های پیشرفته و مربی‌گری این ورزش را برگزار خواهیم کرد.

او ادامه داد: همچنین برای معرفی رشته‌های بهکاپ و کروکت نیز امسال حداقل یک دوره آموزش مقدماتی برگزار خواهیم کرد.

محمودی‌زاوه تاکید کرد: در این رشته به راحتی می‌توانیم قهرمان‌پروری کرده و در کشور و فدراسیون حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او گفت: در حال حاضر زمین‌های چمن ورزشی استان پاسخگوی رشته وودبال بوده و نیاز به زیرساخت دیگری نداریم، تنها هدف ما توسعه و معرفی این رشته در استان است.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی افزود: شاخه ساحلی وودبال نیز در زمین فوتبال یا والیبال ساحلی برگزار می‌شود البته به دلیل متراژ کم، این زمین‌ها برای آموزش مناسب، اما برای برگزار مسابقات مناسب نیست.

او بیان کرد: برای تامین تجهیزات مورد نیاز رشته ورزشی وودبال در دوره آموزشی تجهیزات توسط فدراسیون تامین شده و برای توسعه این رشته نیز فدراسیون قول مساعد داده است.

محمودی‌زاوه با بیان اینکه می‌توانیم به‌زودی میزبان مسابقات استانی و کشوری وودبال باشیم، اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد همچنین یکی از اعضای هیات گلف در حال ساخت تجهیزات مورد نیاز گلف و مینی‌گلف بوده و برای تجهیزات وودبال نیز اعلام امادگی کرده است.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی ادامه داد: در هیچکدام از رشته‌های مجموعه هیات گلف محدودیت سنی وجود ندارد لذا برنامه داریم مینی‌گلف و وودبال را در مدارس و پارک‌های استان عمومی کنیم و برای تامین تجهیزات تاکنون ۴۰ پاتر ساخته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.