ورزش نوپای گُلف در خراسان جنوبی به‌رغم اینکه در سال‌های اخیر مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، اما با کمبود زیرساخت‌ها و امکانات مواجه است و توجه بیشتر مسوولان استانی و ملی را می‌طلبد.

حدود ۱۲ سال از راه‌اندازی و تشکیل هیات گلف در خراسان جنوبی می‌گذرد و به دلیل تامین نشدن زیرساخت‌های لازم طی سال‌های گذشته، از مشکلاتی رنج می‌برد.

محمودی‌زاوه رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در بیرجند فضای حداقلی برای فعالیت وجود دارد و زمینی که برای تمرین پیش‌بینی شده دارای حداقل امکانات و زیرساخت است

وی افزود: : هیات گلف و رشته‌های تابعه در استان تنها در رشته مینی گلف دارای زیرساخت مناسبی است و در رشته‌های وودبال، بهکاپ و کروکت زیرساختی ایجاد نشده است.

محمودی‌زاوه گفت: در حال حاضر سه زمین مینی گلف با ۲۳ میدان در شهرستان های بیرجند و قاین فعال است و امیدواریم با فعال کردن هیات‌های شهرستانی تعداد زمین‌ها و میدان‌های مینی گلف را در سطح استان افزایش دهیم.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از خلا‌ها و مشکلات هیات گلف استان، تربیت نکردن مربی و داور در رشته‌های مختلف بوده و از مهمترین اهداف پیش روی ، تربیت مربی و داور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در این مدت به منظور توسعه این ورزش صورت گرفته است افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری قاین یک زمین مینی گلف با ۱۸ میدان در یکی از پارک‌های این شهر در حال ساخت است و یکی از بهترین و استانداردترین زمین‌های مینی خواهد شد ​تا بتوان قدمی برای توسعه و همگانی کردن این رشته ورزشی برداشت.

گُلف خراسان جنوبی از بی اعتباری رنج می برد

محمودی‌زاوه با اشاره به بخشی از نواقص زمین مینی گلف کاجستان بیرجند افزود: در این خصوص چند بار مکاتبه و پیگیری شده، اما به نتیجه نرسیده‌ایم و طبق اخباری که رسیده هنوز پیمانکار زمین را به شهرداری تحویل نداده که شهرداری آن را تحویل هیات گلف بدهد.

رئیس هیات گلف خراسان جنوبی اضافه کرد: هیات گلف به خاطر نبود شرایط لازم از تخصیص اعتبار خوبی برخوردار نیست و سال گذشته هیات استان تنها ۱۲ میلیون تومان اعتبار از اداره کل دریافت کرده است.

وی گفت : زمین مینی گلف در مجموعه پارک جنگلی بیرجند ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این طرح هنوز به بهره‌برداری نرسیده، مورد استقبال و استفاده ورزشکاران این رشته قرار گرفته است.

محمودی زاوه از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و همه دغدغه‌مندان حوزه ورزش استان درخواست تا از این هیات ورزشی نوپا حمایت کنند تا به عنوان یک نیروی محرکه ما را در مسیر توسعه و پیشرفت هدایت کند.

گُلف خراسان جنوبی از بی اعتباری رنج می برد

ظرفیت بخش خصوصی به‌کار گرفته شود

خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت : فعال کردن بخش خصوصی در زمینه حمایت از هیات گلف موضوع مهمی برای افزایش درآمد این هیات است.

وی با بیان اینکه رئیس هیات گلف استان باید برنامه مدون، دقیق و تقویم ورزشی برای هیات داشته باشد گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی سالانه برای هیات باید برنامه و چراغ راه چهار ساله هم مشخص باشد و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گیرد.

راه‌اندازی هیات‌های شهرستانی، راه‌اندازی رشته‌های تابعه هیات گلف، برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری، دوره‌های آموزشی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی با همکاری شهرداری‌ها از جمله برنامه‌های پیش رو است.

کارشناسان معتقدند بخش زیادی از جامعه امروز دچار مشکلات جسمی و روانی است که ورزش‌هایی مانند گلف با توجه به اینکه ورزشی همگانی و تفریحی است می‌تواند در ارتقای سلامت شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق جذب شهروندان به سمت ورزش، موثر و مفید واقع شود.

منبع:ایرنا

برچسب ها: گلف ، ورزش و جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار