سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان غربی ۸.۲۵ درصد است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توسعه شبکه فیبر نوری با همراهی مدیریت شهری در استان گفت: ضریب نفود اینترنت ثابت در استان ۸.۲۵ درصد و کمتر از متوسط کشوری است.

قاسم جلیلی نژاد  افزود: این ضریب نفود در آمار متوسط کشوری ۱۲.۹۶ درصد است که باید تلاش کنیم به این رقم دست یابیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۸۷ هزار مشترک اینترنت ثابت در آذربایجان غربی داریم که این رقم در کشور حدود ۱۱ میلیون مشترک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به این آمار، ۲.۷ درصد مشترکان اینترنت ثابت کشور مربوط به این استان است.

جلیلی نژاد اظهار کرد: چهار شرکت بخش خصوصی برنامه‌های خود را طبق شاخص‌های تعیین شده از طرف استانداری آذربایجان غربی در خصوص توسعه فیبرنوری خانگی و اینترنت ثابت در استان اعلام کرده‌اند.

وی یادآور شد: نباید دیگر زمان را برای اجرای این بستر مناسب هدر داد و به سرعت شهرداری‌ها برای عقد قرارداد و تفاهم نامه وارد شوند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها به پهن‌باند ثابت تا پایان سال ۱۴۰۴ گفت: هدف گذاری دولت سیزدهم دسترسی ۲۰ میلیون خانوار تا افق ۱۴۰۴ به این فناوری با حمایت‌های تشویقی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.