سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در ۳۷ هزار هکتار از دیمزار‌های شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار نیز گفت: طرح جهش تولید در سطحی بالغ بر ۳۶ هزار و ۹۷۰ هکتار برای سومین سال متوالی اجرا می‌شود.

عبدالحسین اکبری هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح عنوان کرد و گفت: این طرح در ۳۶ هزار و ۹۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان اجرا می‌شود.

او گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها افزایش بهره‌وری در واحد سطح و تولید در اراضی آیش با کشت محصولاتی مانند گلرنگ، کاملینا، حبوبات دیم و نباتات علوفه‌ای دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: افزایش تولید در دیم‌زار‌ها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود‌های بذر مال، ریزمغذی‌ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه دیم قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های شهرستان مورد نظر قرار گرفته است.

او گفت: حدود ۳۸ درصد اراضی کشاورزی شهرستان بهار دیم است که با بکارگیری شرکت‌های ترویجی، مراکز خدمات غیر دولتی و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان طرح جهش، امکان افزایش تولید و بالا بردن در آمد کشاورزان میسر است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.