سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال ۱۴۰۰ اثر داخلی و ۱۵۰۰ اثر بین المللی به دبیرخانه جشنواره فیلم رشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوراک فرهنگی دانش آموزان تغییر کرده و نسل جدید با محصولات هنری و رسانه‌ای زیست می‌کند.

 اصغر باقرزاده، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد گفت: مدیرانی از شبکه ‎های صدا و سیما، حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد به شورای سیاست گذاری جشنواره رشد پیوسته ‎اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که بخش بین المللی جشنواره رشد، می‎ تواند جایگاهی برای ارسال پیام ‎های تربیتی جمهوری اسلامی ایران باشد، افزود: تاکنون از داخل کشور ۱۴۰۰ اثر و در بخش بین الملل۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رشد ارسال شده است و شرکت کشور‌هایی مانند عراق، سوریه، لبنان، مالزی و آمریکای جنوبی نیز از اهداف این جشنواره بوده است.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد درباره بخش ‎های اصلی جشنواره گفت: بخش بین الملل، معلمان، نومعلمان و دانش آموزان دوره متوسطه بخش‌های اصلی جشنواره هستند؛ در بخش بین الملل، فیلم سازان مسائل و پیام ‎های تربیتی را به فیلم و قالب ‎های برنامه سازی دیگر تبدیل می‎ کنند. معلمان هنرمند که در جشنواره‎ های دیگر شناسایی شدند نیز می ‎توانند آثار و تولیدات خود را به جشنواره فیلم رشد بفرستند.

وی با اشاره به این که امسال نومعلمان به جشنواره اضافه شده ‎اند و دانش آموزان دوره متوسطه می ‎توانند آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند، افزود: فیلم ‎های جشنواره از ۷ تا ۱۳ آذر در تهران اکران خواهند شد و در این روز‌ها بخش داوری و انتخاب فیلم از نظر مخاطبان را خواهیم داشت.

باقرزاده در ادامه گفت: در ۳ موضوع امسال جایزه ویژه تعلق می‎ گیرد؛ مدرسه، مقام معلم و ایثار و از خودگذشتگی از جمله این ۳ بخش هستند که به آثار ویژه در این بخش‎ ها، جایزه ویژه تعلق می‎ گیرد.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره، در ۱۳ آذر برگزار خواهد شد و ۳ بخش خانواده و جوانی؛ فرهنگ کار و کار آفرینی و تعاون؛ نماز، مسجد و مدرسه، ۳ بخش حمایتی ما در اعطای جوایز خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.