معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم هستند و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم، مخاطبمان را بشناسیم، به آن ها توجه کنیم و صحبت ‎های نوجوانان و جوانان را بشنویم.

اصغر باقرزاده در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور گفت: بالاترین خدمت تعلیم و تربیت است. چه محتوایی بالاتر از محتوای قرآن کریم وجود دارد؟ شما این راه را برای خدمت به نسل جدید انتخاب کرده اید و این بالاترین حد رحمت خداوند در حق شما است.

باقرزاده تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‎فرمایند هرکس همنشین قرآن باشد، ولی فکر کند چیزی بالاتر از او دارد، گوهر بزرگی را کوچک شمرده است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب امروز ما دور از ما است و باید شیوه را متفاوت کنیم؛ چرا که ارتباطمان قطع است و باید این ارتباط را وصل کرده و قوت ببخشیم و راه‎ های ارتباطی با نوجوانان و جوانان را بشناسیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم هستند. باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم، مخاطبمان را بشناسیم و به آن‎ ها توجه کنیم و صحبت‎ های نوجوانان و جوانان را بشنویم.

باقرزاده توجه به ارتقای توانمندی نیروی انسانی و تربیت مربی متخصص را از مهم‎ترین اولویت‎ های معاونت پرورشی در دوره خود عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعاً ۱۰۸ هزار مربی پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش است که در حال حاضر ۴۸ هزار مربی پرورشی مشغول کار هستند و ۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم. این در حالی است که ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای۲۰ سال سابقه کار دارند و ۷ هزار نفر از آن‎ ها امسال بازنشسته می‌شوند.

وی با بیان این که ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی سنجش اثربخشی نشده‌اند، اضافه کرد: امسال تنها ۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که بسیار تعداد کمی محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به فعالیت یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در کمک به معاونان پرورشی گفت: این مقدار بیشتر به برگزاری نماز‌های جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند کار ما ندارد و کمبود‌های فعلی را پوشش نمی‌دهد.

باقرزاده ادامه داد: اگر قرار است سر سفره قرآن بنشینیم، باید برای این کار نوجوان و مخاطب را آماده کنیم و از تبلیغ فرد به فرد غافل نشویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شعار ما در تعالیم قرآنی فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ است؛ یعنی باید جلسات مستمر قرآن را راه بیندازیم و حتی چند آیه کوتاه با دانش آموزان بخوانیم.

باقرزاده این راهم از مدیران مراکز دارالقرآن الکریم خواست که بهره ‎برداری حداکثری از فضا و ظرفیت‎ های مراکز دارالقرآن الکریم داشته باشند و برای اولیاء هم برنامه ‎ریزی کنند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از سامانه جامع فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با عنوان «نورینو» رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.