سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی نخستین داروخانه دولتی شهرستان چگنی

نخستین داروخانه دولتی چگنی روز دوشنبه در بیمارستان امام خمینی شهر دوره (مرکز شهرستان) راه اندازی شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در آیین افتتاحیه این داروخانه افزود: این داروخانه طی برنامه ریزی ۶ ماهه در راستای توسعه خدمات دارویی، تسهیل دسترسی مراجعان به دارو‌های تخصصی و غیرتخصصی فعال شده است.

محسن اسدبیگی تصریح کرد: مساحت این داروخانه ۴۰ متر و با احتساب تامین دارو و دیگر تجهیزات مورد نیاز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد و هم اکنون هفت نفر نسخه خوان و نسحه پیچ در کنار مدیر و معاون فنی در این مرکز خدمت می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح دارویار از ۲۳ تیرماه گذشته در تمام نقاط استان با موفقیت اجرایی شده است بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۳۶۶ قلم دارو به فهرست بیمه اضافه شده که از بهترین روش‌های پرداخت عادلانه یارانه دارو به مردم است و از هدر رفت منابع و قاچاق دارو جلوگیری می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در قالب این طرح، یارانه به انتهای زنجیره توزیع دارویی یعنی خود بیمار منتقل و امکان قاچاق مسدود شده بنابراین قیمت دارو در حال واقعی شدن است که هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف و مشکلات تهیه دارو را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا بلافاصله راهنمایی و پیگیری‌های لازم از طریق این سامانه انجام شود.

اسدبیگی همچنین در خصوص تامین سرم مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی لرستان گفت: سهیمه ماهانه استان حدود ۱۸۰ هزار سرم است که ماه گذشته، درخواست آن به دلیل مصارف القایی و غیرمنطقی افزایش یافته بود، اما اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۲۵۱ داروخانه، ۲۷ شرکت توزیع کننده و ۲۷۰ مرکز تجهیزات پزشکی در استان لرستان فعالیت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.