سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بررسی و رفع مشکلات محور ارتباطی پهنوک بهمئی

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات محور ارتباطی پهنوک در شهرستان بهمئی بررسی و دستور لازم برای بهره برداری و تکمیل این طرح بزرگ صادر شد.

سید علی احمد زاده که به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان برای بررسی آخرین وضعیت محور ارتباطی کوهستانی و سخت گذر پهنوک به این منطقه سفر کرده بود گفت: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ در مناطق صعب العبور استان است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

او با بیان این که این جاده کوهستانی و سخت گذر به طول ۹ کیلومتر و در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حال اجراست، می‌گوید: ساخت، تسطیح، ترمیم و ایمن سازی مسیر و محور ارتباطی منطقه سخت گذر و کوهستانی پهنوک در بهمئی یکی از مهمترین طرح‌های راهداری استان است.

استاندار با بیان اینکه بهره برداری از این محور ارتباطی علاوه بر خدمت به مردم، رفع مشکلات اساسی اهالی، تقویت زیرساخت‌ها، وضعیت رفاهی و دسترسی مردم منطقه پهنوک به دیگر امکانات و خدمات لازم میسر خواهد شد گفت: اجرای این طرح بزرگ با هدف تامین رفاه حال روستاییان و عشایر، ارائه خدمات مطلوب، تسهیل تردد وسایل نقلیه، خدمات رسانی به مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، هم‌اکنون کار بازگشایی و تسطیح این جاده به خوبی در حال انجام است و تمامی مراحل اجرای این طرح روزانه به وسیله کارشناسان و بازرسان مورد نظارت قرار می گیرد که رونق اقتصادی روستاها، اشتغالزایی و پیشگیری از مهاجرت از موضوعاتی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه سخت‌ترین مراحل این طرح شامل خاک برداری و تسطیع تاکنون به خوبی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که این طرح با رعایت تمام اصول فنی در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

گفتنی است پیش از این و در سال‌های گذشته، برخی از اهالی این روستا‌ها با توجه به نبود محور مواصلاتی و راه مناسب، به شهر‌ها و مناطق دیگر کوچ کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.