سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیران یک شرکت راه سازی به دلیل قصور در سیل به دادگاه احضار شدند

دادستان راور از احضار مسئولان یک شرکت راه سازی برای دپوی مصالح و نخاله‌های راه سازی در بستر یکی از رودخانه‌ها و مسدود شدن ۳ دهنه پل ، خبر داد.

مجتبی استوارزاده در حاشیه بازدید ۵ ساعته از بستر رودخانه‌های بالا دست روستای هروز و گردنه خراسانی از توابع این شهرستان گفت: در صورت مسامحه و ترک فعل مسئولان در راستای رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه و مسیل ها، هیچ عذری از مسئولی پذیرفتنی نیست.

استوارزاده در ادامه بیان کرد: چنانچه به دلیل سهل انگاری در آزاد نکردن مسیر رودخانه توسط افراد متخلف، خسارات جانی و مالی به مردم وارد شود، دستگاه قضایی متولیان امر را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

وی افزود: تصرفات در بستر رودخانه‌ها و مسیر آن‌ها که جزء اراضی عمومی هستند باید آزاد شوند، و با این اقدام هم مسیر رودخانه هموار و بازگشایی می‌شود و هم در مواقع اضطراری و باران‌های شدید از وقوع سیل و حوادث ناگوار پیشگیری می‌شود

استوارزاده در تشریح اقدامات پیشگیرانه این دادستانی در مواجه با سیل اخیر گفت:خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان شهرستان و قبل از وقوع سیل و طبق گزارش واصله از اداره امور منابع آب شهرستان راور به دادستانی مبنی بر اینکه؛ بعضی از محدوده‌های بستر رودخانه‌ها در مسیر روستای هروز و گردنه خراسانی توسط شرکت‌های پیمانکاری جاده ساز، مسدود شده اند و با توجه به هشدار‌های هواشناسی دائر بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بلافاصله با همراهی رئیس اداره منابع آب، رئیس اداره راه و شهرسازی، معاون اداره منابع طبیعی و مامورین انتظامی بازدید میدانی از مسیر رودخانه‌ها در دستور کار دادستانی قرار گرفت؛ و دستورات لازم جهت آزادسازی بستر رودخانه‌ها صادر گردید.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به وضع موجود و وجود مقادیر زیادی سنگ و خاک که در اثر برش کوه‌ها جهت آزادسازی و ایجاد جاده به وجود آمد بود و در مسیر رودخانه دپو شده بودند، که این امر باعث انسداد مسیر آبراه می‌شد لذا هر چه سریعتر می‌بایست این مصالح از رودخانه خارج شوند تا در اثر بارش و جاری شدن سیلاب، با هیچ گونه خسارتی مواجه نشویم؛ که خوشبختانه این اقدامات قبل از وقوع سیل صورت پذیرفت. در پایان، دادستان راور بر ضرورت آمادگی کلیه واحد‌های ستادی و شهرستانی و اطلاع رسانی به مردم برای مواجهه صحیح با سیلاب و آب گرفتگی تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.