سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبردار اعزام زائران به مشهد در فضای مجازی، روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کلاهبرداری که با درج آگهی در فضای مجازی مبنی بر اعزام زائران به مشهد از افراد کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: وقوع کلاهبرداری سایبری با تبلیغ تور‌های زیارتی و سیاحتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مواردی است که همواره باید نسبت به آن‌ها آگاه باشیم. 

او می گوید: افراد مجرم و کلاهبردار با درج تبلیغات دروغین در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی مبنی بر سفر به اماکن مذهبی با ارائه خدماتی دروغین و عمدتا پایین‌تر از عرف تعیین شده نسبت به فریب متقاضیان اقدام می‌کنند و پس از دریافت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه و یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.

او می‌گوید: در این رابطه فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که پس از مواجهه با تبلیغ یک تور زیارتی ۶ روزه به مشهد مقدس در واتسآپ با فرد آگهی دهنده تماس و پس از هماهنگی‌های لازم مبلغی را برای رزرو تمام اعضای خانواده اش واریز می کند؛ اما در زمان اعزام به مکان اعلامی می رود و ساعات زیادی معطل می ماند؛, اما هیچ خدماتی دریافت نمی‌کند و متعاقب آن متوجه می‌شود از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: هر چند با تلاش مأموران پلیس فتا و بررسی‌های تخصصی، متهم مرتبط با این کلاهبرداری در استان شناسایی و پرونده تحویل مقام قضایی شد؛ اما کم نیستند تور‌های زیارتی و سیاحتی قلابی که از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان  به افرادی که قصد عزیمت به مسافرت را دارند توصیه کرد: کلیه تور‌ها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کنند و تا حد توان  با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به رزرو تور مسافرتی کرده و به هیچ عنوان فریب تخفیفات ویژه فضای مجازی را نخورند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.