سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان آزاد سازی سواحل در گیلان

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان از عقب‌نشینی کامل دستگاه‌های دولتی از حریم سواحل در استان خبر داد.

کیوان حسن‌زاده گفت: با دستور رییس جمهور مبنی بر عقب نشینی بی‌چون و چرای همه نهاد‌های دولتی از بهمن سال قبل و آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر در ۳ استان شمالی، این امر در دستور کار مدیریت ارشد استان و دستگاه قضا قرار گرفت.

وی افزود: طبق آخرین گزارش اداره کل منابع طبیعی گیلان به عنوان متولی سواحل، دستگاه‌های دولتی از حریم قانونی سواحل استان به صورت کامل عقب‌نشینی کردند.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان گفت: گیلان با داشتن حدود ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر تا آستارا، پس از مازندران، بیشترین سهم از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.

کیوان حسن‌زاده افزود: از اواخر دهه ۴۰، به تدریج بخشی از نوار ساحلی گیلان همانند استان‌های همجوار در تصرف نهاد‌ها، سازمان‌های دولتی و همچنین در تصرف افراد حقیقی درآمد که این امر باعث شد تا مردم گیلان و همچنین گردشگران نتوانند از تمام قسمت‌های نوار ساحلی این استان استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال ۸۶ و در جریان برنامه چهارم توسعه، قانون عقب نشینی از ۶۰ متر حریم دریای خزر تصویب و اجرایی شد که طبق این قانون، همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و همچنین مالکان شخصی موظف به رعایت حریم ۶۰ متر شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
علی222
۱۵:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
والا ما پری روز آستارا بودیم ساحل آزادی ندیدیم و همش باس پول میدادی تا بذارن بری لب آب
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
ساحل آزاد شد حالا باید راهی پیدا کرد که به ساحل رسید از عقب تر ساحل بسته شد
زاگرسیان
۱۳:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
هر خانوار جنوبی البرز میبایست در شمال البرز هم خانه آیی داشته باشد هم برای تجدید روحیه و هم برای حوادثی همچون زلزله و یا سیل مخصوصا خانوارها و مردم پایتخت کشورمان
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
یکی از حرکت های خوب دولت آزادسازی سواحل بود خداییش