وحیدی گفت: مهم‌ترین دغدغه‌‌ طرح آزادسازی سواحل ایجاد فرصت‌های جدید فرهنگی و اجتماعی و رضایتمندی و شور و نشاط مردم است.

احمد وحیدی سه‌شنبه شب ‌در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان در رشت گفت: آسودگی خیال‌، وفاق و راحتی سفر وقتی با رضایت مسافران و خانواده ها همراه باشد بسیار ارزشمند است که رضایتمندی مردم و ایجاد شور و نشاط برای آنها در کنار حفظ امنیت و سلامت‌شان مهم‌ترین دغدغه‌های طرح آزادسازی سواحل و ایجاد فرصت‌های جدید فرهنگی و اجتماعی بود.

وزیر کشور می گوید افزایش رفاه و تقویت معیشت مردم از اهداف اجرای طرح آزادسازی سواحل است و تلاش های صورت گرفته در جهت افزایش رفاه و سالم‌سازی سواحل گیلان اثربخش بوده و در این مسیر نیازمند همت همگانی و بسیج امکانات در جهت انجام سفرهای ایمن و بهره‌مندی از دریا هستیم.

به گفته وی صدور بیمه بی‌نام در سطح سواحل ضروری است و باید تلاش شود تا با صدور بیمه بی‌نام و همچنین بیمه ناجیان غریق از میزان آسیب های جانی در سواحل کاسته شود.

وحیدی گفت: با هنجارشکنان باید برخورد کرد و انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با بهره‌گیری از ظرفیت‌ دستگاه‌های متولی یک اولویت است .

وزیر کشور می گوید ظرفیت بیشمار و استفاده نشده در بستر دریا وجود دارد و از سرمایه‌گذاران در حوزه سواحل باید استقبال شود.

به گفته وی ظرفیت‌های استثنایی و بی‌بدیل گیلان در بخش‌های مختلف گردشگری وجود دارد و  گیلانیان  مهمان‌نواز هستند که فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم و ارائه خدمات مناسب از سوی دستگاه های متولی نیز در جذب گردشگران و افزایش رضایتمندی آنان نقش به سزایی خواهد داشت.

وزیر کشور می گوید ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی متناسب با سواحل به ویژه ورزش‌های آبی در گیلان  ضروری است و فراخوان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی‌، به منظور ساخت و گسترش مراکز ورزشی ـ تفریحی در سواحل و استفاده قشرهای مختلف مردم‌، همراه با رعایت مسائل شرعی و حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب‌، یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش نشاط و شادابی در جامعه است.

‌وحیدی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های بسیار دریای خزر و همچنین تالاب انزلی با توسعه امکانات و زیرساخت‌های بخش‌های مختلف دریایی برای بهره‌مندی مردم از طبیعت زیبا و مواهب خدادادی گیلان تاکید کرد.

وی استفاده بهینه از نعمات الهی و مواهب خدادادی را بسیار حیاتی و پر اهمیت برشمرد و گفت: جلوگیری از تخریب محیط زیست و طبیعت زیبای استان در مناطق مختلف جنگلی و ساحلی، از اولویت‌های اصلی بهره‌برداری از این مواهب و منابع خدادادی است.

وزیر کشور گفت: مسئله مهم پسماند و زباله به ویژه در گیلان ، موضوعی جدی  است که برای حل مشکل زباله گام‌های خوبی برداشته شده و با برنامه‌ریزی و ایجاد راهکارهای مناسب در آینده نتایج مثبتی در این بخش حاصل خواهد شد.

به گفته وحیدی مدیریت بهینه آب کشاورزی در گیلان  ضروری است و از استاندار و مدیرانی که برای جلوگیری از بروز مشکل کم آبی تلاش کردند قدردانی می کنم، استفاده بهینه از منابع موجود و مدیریت بهینه مصرف با توجه به شرایط آبی امسال ، تجربه ای بسیار ارزشمند است و می‌توان با استفاده از این تجربیات و بهره‌مندی از خلاقیت و دانش روز ، برای کاهش هر چه بیشتر هدر رفت آب و همچنین افزایش تولید در واحد سطح برنامه ریزی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اوضاع عفاف وحجاب واختلاط ...آنقدردرسواحل افتضاح است که قیدرفتن به ساحل همراه خانواده رازده ام یادرگوشه کناریک جای خلوتی پیدامی کنم که فقط دریاراببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
فعلا گردن کلفتها باز هم ساحل خواری میکنند و سرجایشان هستند.قانون باید برای همه یکسان اجرا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پس چرا هنوز برخی سازمان‌ها سواحل رو کنار نگذاشتن و چسبیدن به سواحل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پس چرا هنوز برخی سازمان‌ها سواحل رو کنار نگذاشتن و چسبیدن به سواحل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با سلام اون طرح قبلی چیشد؟ طرح ساماندهی کارکنان دولت؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ودرساحلهای ساری پول میگرن بماند هیچ امکاناتی نداره دستشویی ها از قدیم بوده کثیف افتضاح پول برا چی مال ملته دریا چرا ملت برا ورود به دریا که حقشونه ورودی باید بدن مگه ملک شخصیه تالاره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
در ساحل ازادشده مازندران ساری همه جا از مردم برای ورود به دریا ورودی میگیرن وکسی هم نبست جلوشون رو بگیره کی مسئوله در این زمینه لطفا پیگیری کنید ما رفتیم ۱۰ هزار تومان و۵ هزار تومان از هر ماشینی میگرفتن مردم همه اعتراض میکردن راه نمیدادن ومیگفتن ملک شخصیه گغتیم شخصیه یعنی چه مال عموم مردمه ریاست محترم جمهور ازاد کرد وممنوع کرد پول گرفتن رو حتی غروب عید قربان انقدر شلوغ بود همه راهای دریا میلیاردی پول به جیب زدن از حق خود ملت هیچکس هم نیست بره نظارت کنه جلوشون رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
الان دو تا مرکز خرید روی رودخانه تهران است، کی شما آنها را آزادسازی می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
در شیررود تنکابن ساحل بهشت طلایی هنوز ورودی میگیره
حالا ورودیش جهنم آدم دلش میسوزه یه شیر آب دم ساحل نیست ادم آب برداره
یا برای دسشویی باید رفت تو پارک یه عالمه راه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
گرونی که قول دادین کم کنید را کم کنید ساحل به چه دردی میخوره