سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه آبادان در جشنواره های هنری خوش درخشید

تله فیلم  «لوفتاب» بهترین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران شناخته و مستند «فیدوس» از شبکه آبادان نامزد مقام آوری جشنواره فیلم شهر شد.

در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران تله فیلم «لوفتاب» تولید شده در شبکه آبادان به عنوان بهترین فیلم داستانی بلند و نیز جایزه بهترین بازیگر مرد دست یافت.

در این فیلم که به گارگردانی بهزاد وزیری کارگردان آبادانی ساخته شد، مسعود وزیری تهیه کننده و حیدر رحیمی بازیگر نقش اول برترین جوایز بخش فیلم‌های بلند داستانی را کسب کردند.

همچنین مستند «فیدوس» به تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان مصطفایی از تولیدات شبکه آبادان نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه و نیمه بلند هشتمین دوره جشنواره فیلم شهر شد.

این اولین حضور جشنواره ای این مستند پژوهش محور و تاریخ نگار است  که تاریخ صد ساله آبادان از دریچه صنعت نفت و تحولات اجتماعی بعد از ورود نفت به آبادان را روایت می کند.

ایمان مصطفایی پیش از این موفق شده بود با مستند «مالیه» جایزه جشنواره ملی فیلم رسام را به خود اختصاص دهد.

بهنام هرمزی تصویربردار و بهزاد وزیری تدوینگر این مستند بوده اند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در سالن مجموعه ورزشی انقلاب آغاز به کار کرد و پس از ۲ روز نمایش فیلم‌های منتخب در این مجموعه، با معرفی برگزیدگان جشنواره به کار خود خاتمه داد.

هشتمین جشنواره فیلم شهر ۲۷ الی ۳۱ تیرماه به دبیری مجید اکبرشاهی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.