مدیر کل صدا وسیمای مرکز آبادان از تدارک ویژه برنامه های مختلف به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش ناصر بهرام ، مدیر کل صدا وسیمای مرکز آبادان گفت: دهه فجر امسال درآخرین سال این قرن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهترین زمان برای ترسیم غیرت دینی و ملی و وقایع یکصد سال اخیر است ، بنا براین پرداختن به وقایع  تاریخ ساز ، رویش ها و امیدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،  بررسی دستاوردهای نظام و مطالبات به حق مردم از مهمترین موضوعات ویژه برنامه های دهه فجر امسال در شبکه آبادان است.

به گفته بهرام  پرداخت به زندگی و مبارزات شخصیت های مطرح نهضت امام خمینی(ره) در آبادان و خرمشهرمانند آیت ا... قائمی، آیت الله جمی، آیت الله دهدشتی، شیخ عیسی طرفی، آیت ا...محمد تقی موسوی و شهدای مبارزه با استعمار مانند شهید دریادار بایندور، شهید میلانیان، شهید نقدی فصل مشترک برنامه سازی واحد های مختلف شبکه آبادان  درقالب های مختلف است.

او با اشاره به نقش برجسته و روحیه انقلابی و بیدار مردم آبادان و خرمشهر در  مبارزه با استعمار و رژیم ستم شاهی،این دو شهر را در رویارویی با حوادث و وقایع مختلفی خواند که هر بار با میدان داری مردمانش در دفاع از انقلاب و کشور و پشت کردن به دشمن همراه بود.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز آبادان گفت: ترسیم وقایع  برجسته خیزش های مردمی در روند پیروزی انقلاب اسلامی مانند تحصن کارکنان پالایشگاه آبادان و بستن شیرهای نفت، ایستادگی عشایر غیور منطقه در مقابل استعمار، نقش مراکز علمی منطقه به ویژه دانشکده نفت آبادان، تحصن کارکنان بندر خرمشهر و ... از دیگر مواردی است که شبکه آبادان به صورت ویژه در دهه ی مبارک فجر به آنها می پردازد.

۱۲ بهمن تا پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ بهمن را دهه فجر می‌گویند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.