آمازون در تلاش است برای فرار از جریمههای اتحادیه اروپا به دلیل سوء استفاده از دادههای فروشنده، نسبت به مسائل جدیدی متعهد شود. این شرکت متعهد شده است که از استفاده از دادههای فروشنده خصوصی در شرایطی که رقابت با فروشگاههای Marketplace وجود دارد، چه از طریق ابزارهای خودکار یا دسترسی کارکنان به دست آمده باشد، اجتناب کند.
به نقل از یاهو فایننس؛ این شرکت همچنین شرایط "بدون تبعیض" از جمله انتخاب در خدمات تحویل و لجستیک را برای اشخاص ثالثی که به مشترکان پرایم میفروشند، قول داده است. طبق یک پیشنهاد، آمازون همچنین از دادههای Prime شرکتکنندگان برای تقویت لجستیک خود استفاده نخواهد کرد. در تعهد دیگری، آمازون در هنگام رتبهبندی فروشندگان در بخش جعبه خرید که به شما امکان میدهد سریعا کالاها را خریداری کنید، قول «برخورد برابر» داده است.
نظرات در مورد پیشنهادات آمازون تا ۹ سپتامبر باز خواهد بود. هر شرایطی را که اتحادیه اروپا بپذیرد، به مدت پنج سال با نظارت یک متولی که به کمیسیون گزارش میدهد، به قوت خود باقی خواهند ماند. آنها همچنین تمام منطقه اقتصادی اروپا را پوشش میدهند، اگرچه با وجود اینکه ایتالیا پیش از این خواستار تغییر در رفتار آمازون بود، اما تغییرات Buy Box و Prime در این کشور اعمال نمیشود.
آمازون در بیانیهای اعلام کرد که همچنان احساس میکند اتحادیه اروپا با تلاشهای قانونی مانند قانون بازارهای دیجیتال، این شرکت را ناعادلانه هدف قرار میدهد، اما برای رسیدگی به مشکلات، به طور سازنده با قانونگذاران تعامل داشته است. گفتنی است که آمازون قبلاً ادعاهای منتشر شده در گزارش وال استریت ژورنال آوریل ۲۰۲۰ مبنی بر سوء استفاده از دادههای فروشنده شخص ثالث برای عرضه محصولات رقیب را رد کرد و گفت که این رویه برخلاف سیاست هایش است.
آمازون همچنین اعلام کرده است: در حالی که نگرانیهای جدی در مورد قانون بازارهای دیجیتال وجود دارد که این شرکت و چند شرکت آمریکایی دیگر را هدف قرار میدهد و با چندین نتیجهگیری کمیسیون اروپا مخالفیم، ما به طور سازنده با کمیسیون تعامل کردهایم تا به نگرانیهای آنها رسیدگی کنیم و توانایی خود را برای خدمت به مشتریان اروپایی حفظ کنیم. در حال حاضر بیش از ۱۸۵۰۰۰ کسب و کار کوچک و متوسط اروپایی از طریق فروشگاههای ما به فروش میپردازند.
بیشتر بخوانید