آمازون در حال ساخت واکسن‌هایی برای سرطان سینه و پوست است

آمازون که یک شرکت فناوری چند ملیتی است حالا توان خود را برای تولید واکسن‌های مقابله با درمان ملانوم به کار گرفته است.

بر اساس گزارشی که توسط Business Insider منتشر شد، آمازون بی سر و صدا در حال توسعه واکسن‌های سرطان با همکاری مرکز سرطان فرد هاچینسون مستقر در سیاتل است. این واکسن‌ها با سرطان سینه و پوست که به عنوان ملانوم نیز شناخته می‌شوند، مقابله می‌کنند.

به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ؛ بر اساس خلاصه‌ای که در Clinicaltrials.gov ارسال شده است، تاریخ شروع مطالعه ۹ ژوئن ۲۰۲۲ و تاریخ تکمیل تخمینی آن ۱ نوامبر ۲۰۲۳ است. کارآزمایی مرحله ۱ اکنون به دنبال ۲۰ بیمار بالای ۱۸ سال برای آزمایش بودهه و این مطالعه توسط نماینده آمازون تایید شده است.

آمازون در همکاری با فرد هاچ با تخصص علمی و یادگیری ماشینی همکاری می‌کند تا توسعه یک درمان شخصی برای انواع خاصی از سرطان را بررسی کند. فرد هاچ اخیراً از اداره غذا و داروی ایالات متحده مجوز دریافت کرده است تا به یک روش درمانی ادامه دهد. سخنگوی آمازون در ایمیلی به Business Insider گفت که مشخص نیست فاز اول آزمایش بالینی موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

وی خلاصه کارآزمایی را به شرح زیر توصیف می‌کند: "این کارآزمایی مرحله اول ایمنی واکسن پپتید نئو آنتی ژن شخصی سازی شده را در درمان بیماران مبتلا به ملانوم مرحله IIIC-IV یا سرطان پستان Her۲ منفی گیرنده هورمونی مثبت که به سایر نقاط بدن گسترش یافته است، مطالعه می‌کند. "

واکسن سرطان پوست

سرمایه گذاری آمازون در بخش مراقبت‌های بهداشتی

آمازون قبلاً هم وارد بخش مراقبت‌های بهداشتی شده بود. در ژوئن سال ۲۰۲۱، این شرکت Amazon Care را راه‌اندازی کرد و به کارکنان مستقر در سیاتل کمک‌های پزشکی از خانه مانند چت‌های ویدیویی مجازی با پزشکان، تحویل دارو به درب منزل یا داروخانه دلخواه و چت مراقبت از طریق پیام‌رسان را ارائه کرد.

اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا ما می‌خواهیم یک شرکت فناوری چندملیتی با یکی از شدیدترین و کشنده‌ترین بیماری‌های موجود مقابله کند یا خیر. آیا درمان سرطان بهتر است به پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی واگذار شود؟ زمان نشان خواهد داد که این واکسن‌ها و این ابتکار چگونه عمل خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار