سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

موثرترین راهکار ساماندهی بازار، استفاده از بازرسین غیربومی و قاطع است

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: برخی از مشکلات بازار به دلیل ملاحظه کاری برخی بازرسین با فروشنده‌های دوست و آشنا است که این ظلم و خیانت در حق مردم است.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر گفت: گرانی شاید برای مردم قابل تحمل باشد، اما گران فروشی و سوءاستفاده از شرایط جامعه و جیب مردم را خالی کردن، مثالی از بی تقوایی است و راه پیشگیری آن بازرسین غیربومی و قاطع است.

او گفت: مسئله دیگر، مسئله مسکن برای جوانان است که با وجود اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باز هم مشکلاتی سر راه خانه دار شدن جوانان وجود دارد.

سعادت‌فر گفت: در این طرح‌ها مردم باید هزینه ساخت یک خانه را خود بپردازند که برحسب تغییر قیمت‌ها، این مبلغ مشخص نیست.

او گفت: راهکار این است که تغییر ایجاد شود چراکه برخی درصورت تحویل زمین، خود قادر به ساخت و تکمیل آن هستند و علاوه بر این در یزد صنایع مختلفی وجود دارد که سرمایه‌هایی دارند و می‌توانند تسهیلات قرض الحسنه به جوانان بپردازند.

خطیب جمعه بافق گفت: نانی که مردم استفاده می‌کنند، از نظر کیفیت و کمیت دچار مشکل است و این کیفیت پایین نان، نارضایتی مردم، بیماری و کفران نعمت را در پی دارد.

به گفته او مشکل اساسی جامعه امروز ما ضعف در تقوا است و این به این دلیل است که هرکس وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

سعادت‌فر می‌گوید: این بی حجابی که در جامعه رایج شده است، توهین به شخصیت خود انسان است و شان انسان را از خلیفة الله به یک کالا تنزل می‌دهد.

او گفت: به امر به معروف، از روی دلسوزی اهمیت و این اشکال بی حجابی را با مهربانی و دلسوزی تذکر دهید.

امام جمعه بافق می‌گوید: آمریکا کشوری است که یک چهارم فرزندانش یا پدر ندارند یا با پدرانشان رابطه‌ای ندارند و این کشور نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.

او گفت: آمار فرزندآوری در جامعه پایین است و متاسفانه رژیم صهیونیستی بالاترین آمار فرزندآوری را دارد که به این مسئله باید غیورانه نگاه کرد.

سعادت‌فر گفت: علاوه بر این آمار طلاق در خانواده‌هایی که فرزند ندارند، چندین برابر خانواده‌های دارای فرزند است و حتی در این موضوع هم تاثیرگذار است.

به گفته او یکی از بهترین راه‌های تقویت تقوا، توجه داشتن به فرهنگ انسان ساز و تحول آفرین انتظار است که ثبات قدم داشتن در این مسیر مسئله‌ای مهم‌تر است.

او گفت: در شرایطی که انسان می‌خواهد برای خود همسری انتخاب کند، باید معدل گیری کند و به یک اشکال، خواستگار را رد نکند و در این معدل گیری به برخی نمرات مانند ایمان و اخلاق، توجه ویژه‌ای کند.

خطیب جمعه بافق گفت: رمز موفقیت در زندگی، توسل، توکل و تقوا است و نباید در مسائل مالی سخت گیری شود.

او می‌گوید: در بحث خواستگاری تأمل، تفکر و تحقیق نیاز است و ضرورت دارد که دختران و پسران به مشاوری مؤمن، متدین و امین مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.