سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پذیرش ۵۸ هزار نفر در آزمون مدارس نمونه دولتی / اواخر تیر زمان اعلام نتایج

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق آماری که از استان‌ها داریم بیش از ۲۶۸ هزار دانش آموزان از سراسر کشور در این آزمون شرکت خواهند کرد.

عباس سلطانیان، گفت: امتحان ورودی دبیرستان و هنرستان‌های نمونه دولتی هر سال پس از امتحانات خرداد برگزار می‌شود و امسال نیز برابر دستورالعملی که در فروردین ماه ارسال و ثبت نام‌هایی که انجام شد دانش آموزان امروز ۳ تیر ماه راس ساعت ۹ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور آزمون خود را برگزار می‌کنند.

او گفت: این آزمون شامل صد سوال از ۷ عنوان درسی است و ۱۲۰ دقیقه زمان دارد و به امید خدا پس از حضور دانش آموزان و اعلام نتایج حدود ۵۸ هزار دانش آموز در ۷۵۶ دبیرستان نمونه دولتی در سراسر کشور ثبت نام‌های خود را انجام خواهند داد.

به گفته او فرآیند ثبت نام و برگزاری این آزمون در ۲ سال اخیر به استان‌ها داده شده است و دانش آموزان هر استان از طریق سامانه ثبت نام آن استان نام خود را ثبت می‌کنند.

با اعلام سلطانیان طبق آماری که از استان‌ها داریم بیش از ۲۶۸ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این آزمون شرکت خواهند کرد.

او گفت: با توجه به تفاوت تعداد شرکت کننده به تمامی استان‌ها توصیه داشتیم بعد از ۲ هفته از برگزاری آزمون (که اواخر تیر ماه است) نتایج را اعلام کنند تا دانش اموزان در زمان مناسب ثبت نام خود را انجام دهند.

سلطانیان گفت: هر دانش آموز در هر استانی که تحصیل می‌کند در سامانه‌ای که توسط آموزش و پرورش استان تعیین می‌شود، کارت آزمون خود را دریافت می‌کنند و از طریق همان سامانه هم نتایج را مشاهده خواهند کرد.

به گفته آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۵۰ درصد از نمره کل آزمون به نمرات سوابق عملکردی دانش آموزان که همان نمرات پایه نهم آن‌ها در امتحانات خرداد است مربوط است و ۵۰ درصد مابقی نیز نمره‌ای است که در جلسه آزمون دریافت می‌کنند.

سلطانیان در انتها افزود: با توجه به این که هنوز درگیر بحث کرونا هستیم و به تمامی همکاران در حوزه‌های امتحانی توصیه کردیم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و انتظار داریم خانواده‌ها و دانش آموزان نیز برای ورود به جلسه آزمون تمامی مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم آزمونی سلامت را برگزار کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۱
من امتحان دادم آسون بود، ببخشید می دونین نتایج اردبیل رو کی میزنن؟
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۴ تير ۱۴۰۱
چرا باید چند مدل مدرسه دولتی با شهریه های متفاوت باشه؟فقط با فشار بر بچه ها کلی آدم تک بعدی و ناتوان در انجام کارهای اجتماعی پرورش میدن
AMIRREZA
۱۴:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
واقعا جای تاسف داره
واقعا ما نباید برای ثبت نام یک مدرسه خوب آزمون ورودی بدیم
بلکه باید همه مدرسه ها خوب باشه
به امید روزی که همه مدرسه ها خوب باشه تو کشور عزیزمون
فاطمه
۱۲:۴۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
خیلی راحت بود
مال هر استان فرق می‌کنه مال استان همدان خیلی راحت بود
اشرف
۱۲:۴۶ ۰۴ تير ۱۴۰۱
قبول شه که چی یه پول زیادی بگیرین و بعد برن دانشگاه ویه مدرک قشنگ هم اونجا بگیرن بعد برن سربازی بیان بیکار بشینن ته خونه یا زرنگ باشن برن سبزی ومیوه بفروشن اونم با وانت قسطی مسخره ها
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
واقعا امتحان سخت بود
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
دعا برای بچه های عزیز
طیبی
۱۶:۰۱ ۰۳ تير ۱۴۰۱
پسرم چند وقته سخت میخونه امروز امتحان داده میگه خیلی سخت بوده
امیر مهدی
۰۰:۳۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام خیر اصلا سخت نیست.. با 20 درصد ریاضی و 60 درصد فارسی و 80 درصد پیام آسمان و علوم 65 درصدی قطعا در میان.. من خودم توی زنجان مدرسه نمونه روزبه
دهم انسانی 103 میخونم.. جزو مدارس برتر غرب کشوره
جهانگیر روحانی
۱۵:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۱
آیا وجود مدارس خاص با عدالت آموزشی سازگار است؟
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
من هم این ازمون دادم خیلی سخت بود بعید میدونم نمره قبولی بگیریم
امید
۱۴:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۱
چرا برگزار کننده آزمون این مدارس رو به عهده استان ها گذاشتید؟
این آزمون هم باید مثل آزمون تیزهوشان سوال های اون هماهنگ کشوری باشه تا نتیجه این مدارس عملکرد بهتری داشته باشه
در این مدارس باید برای ورود به دوره راهنمایی هم آزمون برگزار شه
مسولین دارن این مدارس رو نابود میکنن باید بین این مدارس با مدارس عادی فرق زیادی باشه
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ تير ۱۴۰۱
کلید سوالات کی منتشر میشه؟
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
خدایی سخت بود
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
انواع مدارس داریم که درهیچ کشوری اینگونه نیست عدالت آموزشی را برقرارکنید ومدارس متنوع برخلاف عدالت است
سمیرا
۱۳:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۱
انشالله موفق باشید
معلم
۱۳:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۱
یک زمانی قانون اساسی رو دور زدن و گفتن منظور از تحصیل رایگان غیر انتفاعی و پولی نیست چو اینها درامد و هزینشون برابره و سود خالص ندارن حالا مدارس این مدارس کل نظام آموزشی و کنکور رو پیچونده طوری که هشتاد درصد سه هزار نفر اول کنکور در مدارس خاص درس میخونن به نظر من اصل کنکور پزشکی رشته تجربی است که آموزش پرورش رو به گروگان گرفته و هشتاد درصد ده هزار نفر اول در این مدارس درس میخونن چون جمعیت کنکور در رشته تجربی بالا و رقابت سنگینتره اونوقت چطور اینها که تعدادشون در مناطق مرفه بالا است برن در مناطق محروم ماندگار بشن سهمیه ای خاص برا مناطق محروم و روستا برای دانشگاههای خوب در نظر بگیرید مهمترین اصل اموزش پرورش عدالت است در تمام دنیا که به نحوی درقوانین اساسی و سایر قوانین آمده است اگر هم نقص شده در شرایط خاص بوده نه اینقدر همه گیر و موثر.این برا همه بهتره.یک مورد دیگه ورزش عمومی رایگان برای همه مردمه در اصل سه اینهم کلا پیچوندن.این همه تنوع مدرسه ای تیز هوش و نمونه و... در کجا موجوده
گنجی
۱۲:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
من امتحان دادم خیلی سخت بود
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۳ تير ۱۴۰۱
تلاش مجدد کنید
امیر
۲۲:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
آسون بود که
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
اتفاقا منم امتحان دادم خیلی آسون بود
زهرا جوانوش
۰۸:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
دخترم میگه خیلی سخت بود
Jwdh
۱۰:۰۵ ۰۴ تير ۱۴۰۱
راحت بود جناب
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
خدا از نجفی نگذره که مدارس را پولی کرد به اسم هیت امنایی فقط پول گرفت معلم همون معلمه هیچی فرق نکرده فقط پول از مردم گرفتن
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
بخدا ، به قرآن به پیر به پیغمبر با ایجاد این مدارس نمونه ، تیز هوشان دارید به مملکت خیانت می کنید ، دارید تمام امکانات ، بهترین معلمان و دبیران و کیفیت بهتر تحصیل را برای اینها فراهم می کنید ، برای بقیه دانش آموزان یکسری معلم و دبیر بیسواد و ناتوان و امکانات خیلی جزی و در دیدی و در رقابت ناسالم ، بعد هم که معلوم است با رتبه های عالی و بالا وارد بهترین دانشگاه ها میشوند و باز در آنجا دوباره بهترین اساتید ، آزمایشگاه و بهترین کلاسها و بهترین امکانات را در اختیارشان می گذارید بعد از فارغ التحصیلی بر اساس آمار منتشره 90 درصدشان مهاجرت می کنند و می روند ، یعنی در واقع دارید با هزینه بیت المال و یارانه عموم مردم مغز متفکر پرورش می دهید برای اروپا و کانادا و آمریکا ، لااقل یک قانونی چیزی بگذارید کسانی که در این مدارس تحصیل می کنند به سادگی حق مهاجران نداشته باشند .
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۱
تو همین مدارس تیزهوشان هم کلی شهریه میگیرن ،تازه همشون قبولی ندارن ،فقط چند تا مدرسه خاص هست که قبولی های خیلی خوب داره ،البته خدا عالمه که چجوری میشه