سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶ تُن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در مدت گذشته از سال جاری، ۲۶ تُن انواع فرآورده خامی دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری کشف، ضبط و با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

سید امیدخلیل زاده بر اهمیت حوزه دامپزشکی بویژه در تامین سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد.

او می گوید: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان، اکیپ‌های کنترل نظارت بهداشت اداره کل دامپزشکی در سطح استان اقدام به بازدید و نظارت بهداشتی به تعداد ۳۰ هزار و ۹۷۰ نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغ، تخم مرغ، مواد خوراکی و قصابی‌ها کرده‌اند.

خلیل زاده گفت: در بازدید‌های صورت گرفته از واحد‌های عرضه محصولات دامی در زمینه برخورد با واحد‌های متخلف تعداد ۴۴ واحد بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد و در خصوص جلوگیری از کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام نیز تعداد ۳۴ مورد شناسایی و به تعزیرات حکومتی و ادارات مربوطه معرفی شدند.

او می گوید: شهروندان لازم است فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.