سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راعی مطرح کرد

نقش غذای سالم در تامین سلامت جامعه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع غذا از اهمیت بیشتری نسبت به دارو وجود دارد.

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همایش کارشناسان مدیریت نظارت و ارزیابی بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ستاد و واحد‌های تحت پوشش دانشگاه ضمن گرامیداشت روز جهانی ایمنی غذا گفت: امنیت غذای سالم به یکی از مباحث جدی در دنیای امروز و کشور تبدیل شده است.

دکتر محمدجواد راعی گفت: اگر تغذیه سالم و زیست سالم در کنار مواردی همچون بهداشت و سلامت فردی نباشد، باید برای تامین سلامت جامعه از روش‌های پرهزینه درمانی و تجویز دارو استفاده کنیم.

او گفت: مدیریت نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، و آشامیدنی معاونت غذا و دارو دانشگاه به عنوان یکی از نهاد‌های ناظر بر عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی سالم است و ضرورت دارد برای سلامتی مردم در این حوزه بیش از پیش تلاش شود.

مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظر و تجربیات و توانمندسازی کارشناسان واحد‌های ستادی و شبکه‌های بهداشت و درمان استان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود این دوره‎های آموزشی به صورت مستمر در راستای تقویت بازرسی‌ها و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح واحد‌های تولیدی و کارخانجات برگزار شود.

دکتر سید محمد مظلومی گفت: در این همایش با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل تعزیرات استان فارس، دوره آموزشی شیوه‌های بازرسی و نظارت بر واحد‌های تولیدی و کارخانجات و آشنایی با مقررات تعزیرات حکومتی و نحوه برخورد با متخلفان و شیوه‌های معرفی به مراکز قضایی آموزش داده شد.

همایش کارشناسان مدیریت نظارت و ارزیابی بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ستاد و واحد‌های تحت پوشش دانشگاه به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا، با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.