سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۳۲۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال حدود ۳۲۰ هزار تن گندم در استان اردبیل تولید و برداشت می‌شود.

نادر تقی زاده با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع شمال استان اردبیل در منطقه مغان گفت: امسال محصول گندم در ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان شامل ۲۲۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۵۲ هزار هکتار از مزارع آبی کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز عملیات خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۴۴ مرکز پیش بینی شده در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده، امسال حدود ۱۹۰ هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

تقی زاده می‌گوید: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال به قیمت ۱۱۵ هزار ریال در حال خرید بوده و هیچ مشکلی در خرید گندم تولیدی استان گزارش نشده است.

او گفت: خریداران آزاد گندم باید میزان محصول خریداری شده را در سامانه جامعه تجارت ثبت کنند و اگر محصول خریداری شده در این سامانه ثبت نشود، به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین ظرفیت مراکز خرید گندم در استان اردبیل را ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۷۴ هزار تن ظرفیت در مراکز دولتی و ۲۶ هزار تن در مراکز متعلق به تشکل‌های کشاورزی استان موجود بوده و گندم پس از خرید اولیه، در حدود ۷۰ انبار ذخیره می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.