سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه رکود اقتصادی بر اقتصاد آمریکا

وزیر خزانه داری آمریکا درباره خطر بروز رکود اقتصادی در این کشور هشدار داد.

لاورنس سامرز، وزیر خزانه داری پیشین آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: اقتصاد آمریکا به طرف رکود پیش می‌رود.

سامرز با اشاره به تورم افسار گسیخته آمریکا در دولت بایدن گفت: شاید از نظر ظاهری اقتصاد آمریکا قوی به نظر برسد، اما تورم بالاتر از چیزی است که انتظارش را داشته باشیم. نظر من این است که تورم به سطحی که انتظارش را داریم کاهش پیدا نخواهد کرد. بدون اجرای سیاست‌های اقتصادی موثر این موضوع روی نمی‌دهد. ما شاهد یک دوره پرهرج و مرج خواهیم بود. این موضوع سبب می‌شود که بانک مرکزی سطح نرخ بهره را بسیار افزایش دهد. عوامل دیگری هم در درون اقتصاد آمریکا سبب می‌شود که درآمد مردم آمریکا از بین برود. آنچه که هم اکنون مشاهده می‌شود افزایش نرخ بهره بانکی است.

وزیر خزانه داری پیشین آمریکا پیرامون آینده اقتصادی این کشور و تبعات بلند مدت ناکارآمدی تصمیمات افزود: ما تصور مبهمی از آینده اقتصادی خود داریم. تصور نمی‌کنم که به این زودی شاهد کاهش تورم باشیم. به نظرم بخشی از تورم موجود به دلیل افزایش خواسته‌های افراد است. در سال ۲۰۲۱ میزان درآمد ناخالص ملی یازده درصد افزایش یافت. این مسئله بیان کننده سیاست‌های مالی بود. ما شاهد رشد یازده درصدی در هزینه‌ها بودیم؛ بنابراین شاهد افزایش تورم خواهید بود. هم اکنون هم شاهد این موضوع هستیم.

وی با ابراز تردید درباره کاهش نرخ تورم در آمریکا طی سال های آتی گفت: تصور نمی‌کنم از ابزار‌های لازم برای کاهش سریع تورم برخوردار باشیم. با این وضعیت شاهد رکود اقتصادی در دو سال آینده خواهیم بود. البته با شوک‌هایی در بخش تامین زنجیره کالا هم روبرو بوده ایم. ما در وضعیت دشواری هستیم. سیاست‌های مالی خاصی وجود ندارد که بتواند تورم را به میزان دو یا سه درصد کاهش دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تو در آمریکا خوش باش با این کارها کار نداشته باش ما عاشق وطنموتیم
منصور
۱۲:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه میشه چند تا اقتصاد دان بفرستید // اقتصاد امریکا را سر و سامان بده
منصور
۱۲:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه میشه چند تا اقتصاد دان بفرستید // اقتصاد امریکا را سر و سامان بده
اشکان
۰۹:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
موقع رأی گیری باید فکر اینجاشو میکردید !!
تورم به ۱۰ درصد نرسیده ، منتظر رکودید ؟!؟ این که چیزی نیست ایران و لبنان و ونزوئلا ، تورم شون چند هزار درصده !! رکورد و هزار ساله دیگه ام نمیتونید از ماها بگیرید
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تو در آمریکا با این کارا کار نداشته باش ما عاشق وطنمنونیم