سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلی در تأمین گندم و آرد خبازی‌های استان وجود ندارد/شناسایی ۱۲۹ نانوایی متخلف در استان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از نظر تأمین گندم و آرد خبازی‌های استان هیچگونه مشکلی نداریم، ذخایر استراتژیک به اندازه کافی موجود است.

ماشاالله ارویسی گفت : در راستای مردمی‌سازی هدفمندی یارانه‌ها، در بحث نان هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نشده و کمانکان یارانه به آرد تعلق می‌گیرد.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از نظر تأمین گندم و آرد خبازی‌های استان هیچگونه مشکلی نداریم، ذخایر استراتژیک به اندازه کافی موجود است.

در مقطع کوتاهی از زمان شاهد صف‌های طولانی درب نانوایی‌ها بودیم که با ورود استاندار به این موضوع و تشکیل قرارگاه مشترک با همکاری دادستان، مدیرکل تعزیراتی، سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بحث کنترل فعالیت خبازی‌ها در دستور کار قرار گرفت و اوضاع هم‌اکنون به روال عادی خود برگشته است.

فصل خرید گندم و فعالیت ۷۱ مرکز خرید تضمینی در استان کرمانشاه آغاز شده خرید تضمینی گندم معمولی از کشاورزان به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و مبلغ یک هزار تومان نیز به عنوان پاداش به کشاورزانی که گندم مازاد بر نیاز خود را به دولت تحویل دهند در نظر گرفته شده است.

قیمت خرید تضمینی گندم دروم هر کیلو یک‌هزار و ۹۲۰ تومان اعلام کرده و مانند شرایط گندم معمولی مبلغ یک‌هزار تومان نیز پاداش برای کشاورزانی که گندم مازاد خود را به مراکز تعیین شده از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی تحویل دهند، اعطا می‌شود.

از خبازان درخواست می شود، ساعت کار را رعایت کنند و نظارت‌ها همچنان با جدیت ادامه دارد و به شدت با کسانی که با نان مردم بازی کنند برخورد می‌شود. هر چند تاکنون موارد متعددی از تعطیلی نانوایی‌ها در خصوص نبود رعایت ساعت کاری، تعطیلی خودسرانه، کم‌فروش و گران‌فروشی در سطح استان داشته‌ایم .

۱۲۹ نانوایی متخلف در استان شناسایی شد

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از زمان اجرایی شدن طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، ۱۲۹ نانوایی متخلف در استان شناسایی شد.

ماشاءاله ارویسی گفت: دولت بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در زمینه نان و دارو افزایش قیمتی اعمال نکرده است و همچون گذشته به آرد و دارو یارانه تعلق می‌گیرد.

از نظر تأمین گندم و آرد خبازی‌ها در استان مشکلی وجود ندارد ذخایر استراتژیک به میزان کافی در استان وجود دارد و از طرف دیگر وارد فصل خرید تضمینی گندم شده‌ایم.

بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها متأسفانه در مقطع کوتاهی برخی از خبازان و افراد سودجو مشکلاتی را ایجاد کردند که با ازدحام صف در برخی مناطق مواجه بودیم که با همکاری قرارگاه اقدام مشترک، استاندار، دادستان، سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های امنیتی انتظامی کنترل شد.

از ابتدای طرح تاکنون ۲۸۰۰ واحد نفر بازرسی از خبازی‌ها انجام شده که ۱۲۹ واحد متخلف شناسایی شده است تعداد نانوایی در استان به دلیل تعطیلی خودسرانه پلمب شدند.

اکنون وضعیت نانوایی‌ها آرام است، اما رصد دستگاه‌های نظارتی بر فعالیت خبازان و مسائل بهداشتی آن‌ها همچنان ادامه دارد از خبازان درخواست می‌شوند ساعت کار را رعایت کنند، زیرا با تعطیلی خودسرانه به شدت برخورد می‌شود.

کیلویی شدن نان در دستور کار قرار دارد و امید داریم این اتفاق بیافتد که حق مردم ادا شود، زیرا گاهی وزن نان به صورت خواسته یا ناخواسته کاهش می‌یابد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.