مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان خبر داد.

محمد سعید هوشیار با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان سرپلذهاب از امروز (۱۹ اردیبهشت) آغاز شده، گفت : انتظار داریم برداشت گندم در استان تا اواخر مرداد با برداشت گندم مناطق سردسیر استان ادامه پیدا کند.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال ۳۹۷ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، ۹۸ هزار هکتار از این سطح آبی و مابقی دیم است.

متوسط عملکرد گندم دیم و آبی در مزارع استان به ترتیب ۵۰۰ کیلوگرم و پنج تن در هکتار است پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۶۳۹ هزار تن گندم در استان تولید و بیش از ۴۸۶ هزار تن از این میزان توسط مراکز خرید از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

امسال برآورد می‌شود شاهد افزایش ۷.۵ درصدی تولید گندم در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته باشیم، سال زراعی گذشته میزان تولید گندم استان ۶۰۳ هزار و ۲۲۱ تن و میزان خرید گندم توسط شرکت غله ۴۲۲ هزار و ۶۴۶ تن بود که برآورد می‌شود امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۳۶ هزار تن افزایش تولید گندم در استان داشته باشیم.

در سال زراعی جاری همانند پارسال شرایط خشکسالی بر استان حاکم است، بطوری که تاکنون نسبت به سال زراعی گذشته دو درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۴ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که این موضوع می‌تواند افت نسبی عملکرد مزارع گندم را نسبت به سنوات نرمال در پی داشته باشد.

قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری یازده هزار و ۵۰۰ تومان به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.