مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور و تمدید ۳۰۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در سال جاری خبر داد .

محمودرضا نیازی گفت : پروانه‌ها در حوزه‌های صنایع غذایی، شیمی و پتروشیمی، نساجی چرم، مهندسی پزشکی و صنایع ساختمانی بوده است.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه استفاده از پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا و خدمات از جمله فرآیند‌های مهم و ضروری برای توسعه پایدار صنایع و فناوری‌های مختلف به شمار می‌رود که در نتیجه آن تعادل و توازن بین منافع تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان برقرار خواهد شد، در راستای اجرای بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات داخلی، ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب واحد‌های صنعتی به تولید کالا و خدمات با معیار‌های استاندارد، این اداره کل از ابتدای امسال اقدام به صدور و تمدید پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد در حوزه‌های مختلف کرد.

از ۳۰۱ فقره پروانه صادر و یا تمدید شده ۴۶ مورد در ارتباط با صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ۲۳۵ مورد تمدید پروانه استاندارد اجباری، ۹ مورد صدور پروانه استاندارد تشویقی و ۱۱ مورد پروانه پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها و نشان حلال بوده است.

یکی از سیاست‌ها و رویکرد‌های نوین سازمان ملی استاندارد ایران برای ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی، موضوع کنترل و به حداقل رساندن باقیمانده سموم و آفت کش‌ها، از قبیل فلزات سنگین، نیترات و مایکوتوکسین ها، کمتر از حدمجاز ذکر شده در استاندارد‌های ملی مربوطه است که این اداره کل تاکنون اقدام به صدور ۲۱ مورد پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات مختلف باغی و زراعی برای اشتغال بانوان کارآفرین روستایی با همکاری موثر سازمان جهادکشاورزی نموده است.

استاندارد کالا و خدمات در یک کشور به نفع تمام مردم و اقتصاد آن کشور است، زیرا با افزایش تقاضا برای خرید کالای با کیفیت، متقابلا صادرات افزایش یافته که موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها، تامین امنیت و بهداشت عمومی و افزایش رفاه و درآمد ملی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.