مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت : عنوان «صنعت سبز» به پالایشگاه کرمانشاه رسید.

امامی نیا گفت : در جریان برگزاری بیست و سومین همایش تجلیل از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که با حضور «علی سلاجقه» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به صورت ارتباط زنده تلویزیونی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، بازهم عنوان «صنعت سبز» به پالایشگاه کرمانشاه رسید.

به گفته مسئول روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه توفیق دریافت لوح وتندیس صنعت سبز سال را مرهون تعامل و همکاری متقابل کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان و کارکنان شرکت پالایش نفت کرمانشاه میدانیم. رعایت استاندارد‌های زیست محیطی، رسالت حرفه ایست که علاوه بر تامین منافع سازمان، سلامت و امنیت همگان همچون همشهریان و خانواده‌های کارکنان پالایشگاه که در مجاورت این تاسیسات اسکان دارند را در نظر دارد.

رعایت استاندارد‌های زیست محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه ای، استقرار واحد ایمنی، بهداشت ومحیط زیست، استقرار نظام مدیریت سبز، ایجاد توسعه وراهبری فضای سبز و آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی از جمله شاخص‌های عمومی و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و گواهی نامه مهارت‌های زیست محیطی ازدیگر شاخص‌های اختصاصی انتخاب واحد‌های صنعت سبز بود که شرکت پالایش نفت کرمانشاه با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت تندیس واحد نمونه صنعت سبز کشور شد.

انتخاب پالایشگاه کرمانشاه به عنوان صنعت سبز کشور درحالی صورت گرفته است که شرکت‌های پالایشی در مبحث آلایندگی معمولا جزء صنایع پرخطر تعریف می‌شوند، اما پالایشگاه کرمانشاه به دلیل رعایت تمام نکات زیست محیطی بار دیگر همچون سال‌های گذشته موفق به دریافت این نشان و تندیس ارزشمند شد.

پساب صنعتی تولیدی شرکت پس از تصفیه و با توجه به رعایت استاندارد‌های زیست محیطی در مصارف آبیاری فضای سبز محوطه پالایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهره گیری از نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه از دیگر موارد حائز اهمیت در مباحث زیست محیطی است که از این سیستم در بحث گرم کردن آب و همچنین گرمایش رستوران و باشگاه ورزشی پالایشگاه استفاده می‌شود.

بازیافت لجن‌های نفتی به وسیله کاتالیست برای اولین بار در این شرکت انجام شده است که این مهم نیز از مباحث اصلی حوزه زیست محیطی می‌باشد.

از آنجایی که پالایشگاه کرمانشاه در مرکز شهر واقع شده است لذا نگاه مدیران این مجموعه همواره رعایت کامل تمامی استاندارد‌های زیست محیطی بوده و هست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.