سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشان میزبان کاروان زیر سایه خورشید

منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان روز‌های ۱۶ تا ۲۲ خرداد با حضورخدام حرم میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است.

معاون اجرایی جشن‌های ملی زیر سایه خورشید گفت: خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید پس ورود به کاشان از روز شانزدهم خرداد با اجرای ۱۰۰ برنامه از پیش بینی شده در شهر و روستا‌های منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود برای شرکت در جشن‌های ملی زیر سایه خورشید حضور پیدا می‌کنند.

مسعود فدوی گفت: دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر خورشید با شعار «هر چه دارم از اوست» در منطقه شمال استان اصفهان است.

او می‌گوید: چنانچه نهاد‌های اجرایی، موسسات و اشخاص در دهـه کـرامت؛ ایام ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت رضا (ع) تمایل به حضور کاروان زیر سایــه خورشیــد (خدام حرم رضوی) در مراسم و برنامه‌های خود در منطقه فرهنگی کاشان (کاشان، آران و بیدگل و نطنز) را دارند در سایت Shajar.ir (بخش ثبت نام میزبانی از کاروان‌ها) درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته او، حضور قطعی کاروان در هر منطقه بر اساس نظر کمیته ارزیابی دبیرخانه اعلام و تایید می‌شود.

فدوی گفت: دارالمومنین کاشان با توجه به ظرفیت‌های ویژه آن به‌عنوان تنها شهرستان کشور است که هر سال دهه کرامت هم‌ردیف استان‌های کشور کاروان زیر سایه خورشید برای شرکت در ویژه‌برنامه‌های خاص به آن اعزام می‌شود.

جشن‌های ملی زیر سایه خورشید هر سال در دهه کرامت از یکم تا ۱۱ ذیقعده مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) ومیلاد امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت و با ایجاد فضایی بر اساس قرابت معنوی به بهانه حضور کاروانی از مبلغان دینی، خادمان رضوی، پرچم متبرک بارگاه منور رضوی، توزیع تبرکات رضوی و محصولات فرهنگی تبرکی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.