سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مساعدت استاندار مرکزی برای تامین ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی کمباین سازی

استاندار مرکزی برای تامین نقدینگی ۱۰۰ میلیارد تومانی کمباین سازی قول مساعدت داد.

حمیدی فر مدیرعامل کمباین سازی ایران مستقر در اراک با اشاره به قول مساعدت استاندار مرکزی برای تامین نقدینگی ۱۰۰ میلیارد تومانی این شرکت مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در حال حاضر شرکت با مسئله نقدینگی مواجه است که تغییر نوع پیش پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی عامل بروز این مشکل است.

بلافاصله پس از درخواست صنعتگران کارخانه کمباین سازی ایران برای حضور استاندار و طرح مشکلات، استاندار مرکزی راهی کارخانه شد و ضمن بازدید برای حل مشکلات قول مساعدت داد.

شرکت کمباین سازی ایران با توان تولید سالانه هزار دستگاه کمباین از سال‌های گذشته با زیان انباشت ۶۰ میلیارد تومانی روبرو بود که این رقم در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف شد و شرکت به سود نشست و مشکلات کارگری شرکت خاتمه یافت.

در سال ۹۴ با حضور در شرکت با ۲۵۰ مورد شکایت کارگری روبرو شدیم، ولی امروز هیچ موردی از شکایت کارگری وجود ندارد، حتی هیچ گونه بدهی هم در شرکت وجود ندارد و این شرایط حاصل حمایت مجموعه استان مرکزی و تلاش کارگران است.

یکی از نیاز‌ها و تاکیدات کشور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که ما به سمت راه اندازی مرکز نوآوری رفتیم و اولین محصول این مرکز تولید کمباین برنج بود.

در سال ۱۳۹۹ کمباین کاه کوب تولید شد و امسال به تجاری سازی رسیده و سال گذشته مهندسی معکوس و ساخت نمونه اولیه کمباین نیمه سنگین در دستور کار قرار گرفت و تست مزرعه آن انجام شد که با رفع برخی نواقص تولید آن امسال دنبال راه اندازی خط تولید این کمباین هستیم.

دستگاه ضد تگرگ در گذشته وارداتی بود، ولی امروز توسط کمباین سازی ایران به تولید رسیده است، و شرکت برای سال ۱۴۰۲ ورود به عرصه طراحی و تجهیز ادوات کشاورزی را هدفگذاری کرده است.

کمباین سازی ایران در گذشته به ۱۵ کشور جهان صادرات داشته است و پس از سال‌ها دوباره سال گذشت یکی از صادرکنندگان برتر کشور شدیم.

در حال حاضر ۴۰۰ نفر در شرکت کمباین سازی مشغول به کار هستند و شرکت با ظرفیت ۵۰ درصدی فعال است، سال گذشته ۶۳۴ دستگاه کمباین و ۵۰۰ دستگاه بیلر تولید شده و تا پایان سال حدود ۲۰ نیرو بازنشسته می‌شوند که قطعا جایگزین نیرو انجام می‌گیرد.

در حالی که ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تا هزار دستگاه کمباین در کمباین سازی ایران وجود دارد.
۸ تا ۹ هزار کمباین فرسوده در کشور وجود دارد که استفاده از آن‌ها باعث اتلاف یک میلیون تن گندم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.