تفاهم‌نامه همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شرکت کمباین سازی اراک، در راستای استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی این واحد تولیدی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،محمد مهدی برومندی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه وضعیت مکانیزاسیون در حوزه باغبانی کشور اکنون عدد قابل قبولی را ندارد، امید است مجموعه صنعتی کمباین سازی اراک بتواند بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، بر اساس سفارش‌های تخصصی بخش باغبانی ورود کند.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می‌رود، مجموعه کمباین سازی در تولید تراکتورهای باغی ورود کند و نمونه‌ای را به صورت مطالعه شده به ما معرفی کند تا بتوانیم با حمایت وزارت کشاورزی در حوزه توسعه مکانیزاسیون، گام‌های موثری برداریم.

برومندی بیان داشت: امید است در راستای تجاری سازی محصولات و همچنین افزایش تولید در واحد سطح بتوانیم اقداماتی انجام دهیم اما به طور مشخص در خصوص انگور مقرر شد که یک بخش قابل ملاحظه ای از باغات انگور را به صورت داربستی و طرح فراز اجرایی شود و از محل اعتبارات به باغداران، تسهیلات و یارانه برای انجام این اقدامات پرداخت شود که با اجرایی کردن این طرح، محصولات دو تا سه برابر افزایش یابد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دیگر مصوبات این سفر گفت: مقرر شد برای اینکه باغبانی مطمئن در این حوزه داشته باشیم با تعامل و همکاری بخش خصوصی و مشارکت عمومی، برای تولید نهال گواهی شده نیز اقدامات لازم انجام شود.

برومندی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ هزار تن کشمش از این استان صادر می شود و ارز آوری قابل توجهی برای کشور دارد اما روند کنونی ۲۵ درصد ضایعات وجود دارد که باید این مسئله را رفع کنیم از این رو مقرر شد به بخش خصوصی تسهیلات بدهیم و کارگاه‌هایی در این استان ایجاد شود.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در خصوص شهرک گلخانه ای خنداب نیز مقرر شد که در کوتاه ترین زمان ممکن، شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران در وزارت کشاورزی اقدامات زیرساختی این شهرک را به اتمام برساند و پیگیری لازم برای پرداخت تسهیلات انجام شود و روند ساخت و احداث گلخانه ها در این شهرک آغاز شود.

او بازدید از مراکز تهیه، توزیع و تکثیر نهال، باغات انگور، کارخانجات وابسته به فرآوری انگور و کشمش، مجموعه صنعتی کمباین سازی اراک، واحدهای گلخانه ای، نشست با بهره‌برداران بخش کشاورزی،نشست با فعالان بخش کشاورزی، تشکل‌ها و شوراها در فرمانداری شهرستان خنداب را از دیگر برنامه های خود در سفر یک روزه به استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.