سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کرمان :

دشمنان سعی در ناکارآمد نشان دادن طرح اصلاحات اقتصادی دارند

امام جمعه کرمان گفت: دشمنان تلاش می کنند تا طرح اصلاحات اقتصادی دولت را که به دنبال خنثی سازی راه‌های قاچاق و فساد و رانت خواری است، ناکارآمد نشان دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانیت در قم و برگزاری  اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان گفت: افتخار روحانیت این است که با کمترین نسبت جمعیت، بالاترین میزان شهید را تقدیم انقلاب کرده اند. 

او می گوید:  روحانیت در هر زمان که کشور به وجود آن ها نیاز داشته در صحنه حاضر شده  اند و  خدمات علمی و اجتماعی را به نظام ارائه کرده اند و  تقدیم بیش از ۴ هزار شهید روحانی از جمله افتخارات این قشر است و به همین مناسبت کنگره شهدای روحانی در ۴ خرداد در قم برگزار می شود. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: روحانیون با گذشت از جان خود برای دفاع عالمانه از فقه و احکام دینی زمان صرف می‌کنند و در همه صحنه‌های حساس جامعه حضوری فعال دارند.

او به فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: نیروی ایمان، اراده فولادین، هوشمندی جوانان و سلحشوری رزمندگان، موجب آزادسازی خرمشهر شد و این موضوعی است که در جبهه مقاومت امروز نیز نمونه‌های آن دیده می‌شود و آن چیزی است که شهید سلیمانی سردمدار آن بود و با الگو قرار دادن همین موضوع از سوی نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها در برابر جبهه مقاومت ناکام مانده اند به طوری که مجبور به عقب نشینی از جنوب لبنان شدند. 

امام جمعه کرمان می گوید: در کشور ما امروز دو موضوع اهمیت دارد که همگان باید نسبت به آن هوشیار باشند موضوع اول بحث وجود جمعیت جوان فعال و متخصص است و موضوع دوم هوشیاری در برابر نفوذ راهبردی دشمن که با جنگ نرم به دنبال توطئه افکنی است.

او گفت: دشمن متوجه شده که در جنگ سخت در برابر کشور ما راه به جایی نمی‌برد به همین دلیل به جنگ نرم و تسلط بر ذهن و فکر مردم ، مسئولان و نخبگان و خواص روی آورده است که نمونه آن تلاش برای ناکارآمد نشان دادن طرح اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم است طرحی که به دنبال خنثی سازی راه‌های قاچاق و فساد و رانت خواری است و به همین دلیل دشمنان سعی در ناکارآمد نشان دادن این طرح بزرگ دارند.

حجت الاسلام و مسلمین علیدادی می گوید: نقطه تمرکز جنگ دشمن، تخریب اسلام و ولایت، تخریب ساختار‌های انقلابی نظام همچون سپاه و زیر سوال بردن کارکرد‌های چهل ساله انقلاب است  و این درحالی است که آن‌ها در این چهار دهه،کشور ما را در همه حوزه‌ها؛ حتی دارو تحریم کردند به همین دلیل بایستی به رهنمود‌های امام، دین و انقلاب عمل کرد تا به پیشرفت رسید. همان طور که در مباحث نظامی به این رهنمود‌ها عمل کردیم و موفق بودیم.

او در بخش دیگری از سخنانش نوع تربیت انسان‌ها را موجب سعادت و یا شقاوت آدمی دانست و گفت : شناخت خداوند از طریق اندیشه، علم و ایمان پایه‌های تربیت سعادتمندانه انسان را فراهم می‌کند که در این بین، علم و یقین از جایگاه بالاتری برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان می گوید: زیربنای حکومت دینی مبتنی بر ایمان نیز علم است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد همه عوامل استان از جمله نخبگان با فداکار استاندار جدید کرمان همکاری کنند تا ایشان نیز بتواند با استفاده از نخبگان جوان در پست‌های مدیریتی، راه‌های پیشرفت استان کرمان را هموار کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.