سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم

وزیر خارجه اتریش اعلام کرد این کشور قصد محلق شدن به پیمان آتلانتیک شمالی را ندارد.

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش، اعلام کرد این کشور هیچ برنامه‌ای برای ملحق شدن به ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) را ندارد.

به نوشته وبگاه اِی نیوز، وزیرخارجه اتریش در جریان اظهاراتش در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به جمعی از خبرنگاران گفت: «اتریش موقعیت جغرافیای متفاوتی دارد، همچنین ما تاریخ متفاوتی داریم، و به نظرم این مسئله باید در نظر گرفته شود.»

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش البته معتقد است که این به معنای بی‌طرف بودن کشورش نیست.  او مدعی شد: «در جنگ تجاوزکارانه بی‌طرفی بی‌معناست. موضع ما روشن است و از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنیم.»

او سپس در پاسخ به آنکه آیا می‌توان بدون حضور در ناتو امنیت اتریش را تضمین کرد، گفت: «اتریش قصد دارد سرمایه‌گذاری امنیتی را ارتقا بخشد.»

سوئد و فنلاند که پیشتر موضع بی‌طرفانه‌ای داشتند، به تازگی گفتند که به دنبال پیوستن به ائتلاف ناتو هستند و امروز هم «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد، اعلام کرد سوئد و فنلاند فردا (چهارشنبه) درخواست خود را برای پیوستن به ناتو با مقام‌های مربوطه تحویل خواهند داد.

از طرفی خبرنگار المیادین نیز گزارش داد: «رئیس‌جمهور فنلاند و نخست‌وزیر سوئد روز پنجشنبه به دعوت بایدن به واشنگتن سفر می‌کنند.».

اما ترکیه از پیوستن این دو کشور به ناتو نگران است و بار‌ها مخالفت خود را ابراز کرده و گفته است که دلیل این مخالفت حضور گروه‌های تروریستی در کشور‌های اسکاندیناوی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.