سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی

با اتمام تعمیرات اساسی واحد شماره ۳ گازی نیروگاه شهید رجایی، آخرین برنامه تعمیرات واحد‌های این نیروگاه پایان یافت.

 

ابوالفضل موتاب‌ها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی این نیروگاه گفت: در تکمیل اجرای برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، واحد شماره ۳ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با توان نامی ۱۲۳ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید خارج شده بود پس از اتمام برنامه‌های تعمیراتی، دوباره به شبکه‌ی سراسری پیوست.

در این دوره از تعمیرات و با توجه به شرایط فنی این واحد، هزار و ۴۸۷ فعالیت تعمیراتی در قالب ۱۳ بسته و برنامه‌ی تعمیراتی اجرا شد که علاوه بر تعمیرات اساسی مسیر گاز داغ که به تعویض کامل قطعات اصلی آن انجامید، کمپرسور‌های اصلی و کمکی هوای واحد هم با قطعات نو تعویض گردید.

مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، انجام تست‌های غیرمخرب NDT، تست و بازدید الکتریکی ژنراتور، تعمیرات الکتروفن و پمپ‌های ۴۰۰ ولت، استارتر‌های MCC بریکر‌های ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت و...، از اقداماتی بود که در این برنامه تعمیراتی از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد.

در آخرین برنامه تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی، همچنین تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و تست‌های الکتریکی ترانس استیشن وترانس‌های محلی، دمونتاژ ومونتاژ تجهیزات ابزاردقیق، کالیبراسیون ترانسمیتر‌های فلو، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظتی دمای یاتاقان‌ها به همراه بازدید و تعمیر انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی، از دیگر اقداماتی بود که به انجام رسید.

با پیوستن دوباره واحد شماره ۳ گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق و پایان فعالیت‌های تعمیراتی در آن، این نیروگاه در پیک تابستان ۱۴۰۱، با آمادگی کامل به تولید برق خواهد پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.