سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای نگهبان:

برخی دستگاه‌ها ضوابط خاص استخدامی خودشان را دارند

طحان نظیف گفت: برخی از دستگاه‌ها مستقل از دولت هستند و به علت محدودیت‌هایشان، ضوابط خاص استخدامی خودشان را دارند.

سخنگوی شورای نگهبان این را در واکنش به اقدام مجلس در مستثنی کردن خودش از دریافت مجوز استخدام از سازمان اداری و استخدامی کشور مطرح کرد.

طحان نظیف با این حال تاکید کرد که این موضوع اختلافی است و بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی، موضوع استخدام و برنامه و بودجه با رئیس جمهور است.

مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ خودش و ۵ نهاد دیگر را از دریافت «مجوز سازمان اداری و استخدامی» برای استخدام و به‌کارگیری نیرو مستثنی کرده است.

علاوه بر قوه مقننه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ۳ دستگاه امنیتی و نظارتی "وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه" هم از دریافت این مجوز مستثنی شده‌اند.

اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان درباره ضوابط خاص برخی دستگاه‌ها در حالی مطرح می‌شود که مجلس یازدهم در قانون بودجه پارسال، خودش و مجمع تشخیص مصلحت نظام را مستثنی نکرده بود.


بیشتر بخوانید:


دولت سیزدهم در متن اولیه لایحه بودجه ۱۴۰۱ تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده بود تا هرگونه استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی -به منظور پیش‌بینی بار مالی آن- «صرفاً با مجوز سازمان اداری و استخدامی و تأیید سازمان برنامه و بودجه» باشد.

اگرچه گفته می شود مجلس خود را به علت "اصل استقلال قوا از یکدیگر" در پیروی از دولت برای دریافت مجوز استخدامی مستثنی کرده، اما از تمام زیرمجموعه‌های قوه قضائیه- یکی دیگر از قوای سه‌گانه کشور- تنها سازمان بازرسی و حفاظت اطلاعات آن مستثنی شده‌اند.

طحان نظیف همچنین گفت که شورای نگهبان چندان نمی تواند به اینکه "چرا مجلس برخی دستگاه‌ها را ذکر کرده یا نکرده ایراد وارد کند؛ مگر آنکه جایی خلاف قانون اساسی باشد."

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماشاله آقازاده ها بزرگ شدن باید مشغول به کار بشن احسن احسن ۰۰۰۰۰
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ضوابط خاص استخدامی = یعنی فرزندان دامادن و برداران و خانوادگان نزدیک همان مسولین تصمیم گیرنده و یا
معاملات پشته برداه انها با دیگران باشند
علا برکت الله