سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

دولت ناگریر به اصلاح نظام پرداخت یارانه بود

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: چاره‌ای جز اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نبود، چون هر روز که این طرح عقب می‌افتاد شاهد فساد و رانت بیشتری بودیم.

احمد اصانلو گفت: از شب گذشته که رئیس جمهور طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه را اعلام کردند و مصوبه‌ای هم برای افزایش وظایف و اختیارات تعزیرات تصویب شد که باید به تایید رهبری برسد و با توجه به تخریبی که درباره طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه در فضای مجازی وجود دارد می‌طلبد همه ما آگاه باشیم و بدانیم که ما چاره‌ای جز اجرای این طرح نداشتیم.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، منابع محدود بود و دولت باید ارز زیادی را برای واردات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص می‌داد. اگر قرار بود وضعیت به شکل گذشته باقی بماند ما تورم پلکانی را شاهد بودیم. مثلا در بحث ماکارونی، روغن و آرد با قیمت ۴۲۰۰ تومان به کارخانه فروخته می‌شد و ارزان‌تر محصولاتش را می‌فروخت، اما همین محصول با همان قیمت پایین با سود چندین درصدی صادرات می‌شد و یارانه‌ای که قرار بود به دست مردم برسد به حساب تولیدکنندگان می‌رفت.

او گفت: متاسفانه یکی از چالش‌های تعزیرات  اختیارات کم و نبود سرعت در رسیدگی به تخلفات بود که با ابلاغ مصوبه به هیات وزیران پیشنهاد داده ایم تمام جریمه‌ها که در قانون آمده ضریب ۵ خواهد بگیرد برای مثال جریمه ۳ میلیونی به ۶۰ میلیون افزایش خواهد یافت و اختیار پلمب و نصب بنر قبل از صدور رای امکان پذیر خواهد شد، همچنین صلاحیت رسیدگی به تخلفات بازار دوباره به تعزیرات حکومتی باز خواهد گشت و این اختیار به وجود خواهد آمد تا در صورت عدم استنکاف یک واحد آن واحد پلمب شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.