سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۲۰۰۰ بیمار خاص در استان بوشهر وجود دارد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۲۰۰۰ بیمار خاص در استان بوشهر وجود داشته و شاخص تخت برای بیماران دیالیزی در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر احمد یزدان‌پناه در حاشیه بازدید از بخش‌های دیالیز و تالاسمی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و بخش دیالیز فاطمه الزهرا (س) بوشهر گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیز خونی و صفاقی جز بیماران خاص محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر وجود دارد، می‌گوید: فشارخون، قند خون کنترل نشده، تروما، ناهنجاری‌های کلیوی و یا بیماری‌های عفونی درمان‌نشده سیستم ادراری در دوران کودکی از شایع‌ترین علت نارسایی کلیه منجر به دیالیز هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۵ تخت برای ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در استان بوشهر وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۷۷۱ نفر بیمار ام. اس، ۶۱۵ بیمار پیوندی و ۳۳۰ بیمار تالاسمی در استان بوشهر وجود دارد.

ماهیانه بیش از ۶۶۰۰ دیالیز در استان بوشهر انجام می‌شود

یزدان‌پناه از انجام ماهیانه بیش از ۶۶۰۰ مورد دیالیز در استان بوشهر خبر داد و گفت: ماهیانه بیش از ۶۶۰۰ دیالیز در استان بوشهر انجام می‌شود و هزینه هر دیالیز نیز حدود ۳ میلیون ریال است که انجام آن برای بیماران کاملاً رایگان است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه افزایش تخت‌های دیالیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد گفت: شاخص تخت برای بیماران دیالیزی در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوب‌تری است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.