سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران باید آماده تاثیر گذاری در نظم جدید جهانی باشد

امام جمعه جازموریان در رودبار جنوب گفت:آمار‌ها نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است و ایران باید آماده تاثیر گذاری در نظم جدید جهانی باشد.

حجت‌الاسلام صادقی گفت:یکی از معضلاتی که در جامعه ما وجود دارد بهانه جویی است که مبنا و اساسی ندارد و گاهی باعث می‌شود تا روابط خانوادگی به هم بریزد و ریشه‌های آن را می توان در عقده روانی دوران کودکی و لجاجت دانست.

امام جمعه جازموریان با یادآوری فاجعه ۸ شوال و تخریب اماکن مقدسه توسط عربستان سعودی و وهابیت گفت:در تاریخ ۸ شوال وهابیت و جریان سعودی به مسجد النبی خسارت سنگینی زدند و اماکن مذهبی را تخریب کردند که با واکنش مسلمانان جهان روبرو شد عربستان که مشروعیت خود را مورد خدشه می‌دید در پی جلب نظر کشور‌های اسلامی بر آمد، اما حکومت پهلوی و مصر زمینه ساز این جنایت بودند و مجمع اعتراضات را کنترل کردند و ما مسلمانان نباید این فاجعه تاریخی را فراموش کنیم و باید آن را برای نسل‌های آینده تبیین و روشنگری کنیم.

او  باتوجه به اقدامات دولت سیزدهم در ۸ ماه گذشته و انتظارات مردم می گوید: رئیسی باب حضور مردم و گفت و گوی با مردم را باز کرد و هم چنین افزایش تجارت خارجی به خصوص همسایگان، فروش نفت، دور زدن تحریم ها، بدهی به میراث گذاشته از دولت قبل را پرداخت و... همین کارنامه خوب انتظارات مردم را بالا برده است و واضح است که انتظارات مردم از دولت خیلی بیشتر از اینها است که دولت باید فکر اساسی در حوزه معیشت مردم بکند که این کار علاوه بر جلب اعتماد قطعا به کمک دولت خواهد آمد.

 حجت الاسلام صادقی با توجه به زمزمه‌های حذف یارانه ترجیحی برخی کالا‌های اساسی گفت: تداوم سیاست‌های گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زاست و یکی دیگر از بی تدبیری‌های دولت گذشته ترجیح واردات گندم به جای حمایت از کشاورزان و حمایت نکردن از خود کفایی در این حوزه بود اما این بی تدبیری دولت قبل مسئولیتی از دولت فعلی کم نمی‌کند.

امام جمعه جازموریان در پایان مهمترین شاخصه نظم جدید جهانی را افول آمریکا دانست و گفت:آمار‌ها نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است و جنگ اوکراین وتبعات آن نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و ایران باید آماده تاثیر گذاری در نظم جدید جهانی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.