سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش کامل سازمان بسیج جامعه پزشکی برای صعود به ارتفاعات بازی دراز

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از آماده باش کامل سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه برای صعود به ارتفاعات بازی دراز خبر داد.

رضا منصوری گفت : با توجه به برگزاری اردوی راهیان نور و صعود چند هزار نفری مردم شهید پرور ایران اسلامی در روز‌های پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه اقداماتی از طرف سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه انجام می‌گیرد.

به گفته رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ۳۲۶ نفر پزشک، پرستار، کارشناسان فوریت‌های پزشکی، اتاق عمل، بیهوشی، مامایی و بهداشتی در روز‌های پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات بازی دراز حضور پیدا می‌کنند.

بیمارستان‌های شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین و بیمارستان‌های طالقانی، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، امام حسین (ع) و ۵۲۰ ارتش کرمانشاه در حال آماده باش هستند.

تمامی نیرو‌های اورژانس پیش بیمارستانی و آمبولانس‌های کرمانشاه و چند دستگاه آمبولانس از یکی استان‌های معین حضور فعال داشته و آمادگاه پیش بیمارستانی شهدای سلامت استان کرمانشاه در دامنه ارتفاعات (نقطه رهایی) برپا می‌شود.

اورژانس صحرایی ۲۰ تخت خوابی توسط معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به همراه هفت دستگاه آمبولانس و دارو و تجهیزات مورد نیاز برپا می‌شود.

تیم امداد و نجات هلال احمر به همراه پنج دستگاه آمبولانس حضور داشته و کانون شهید نیکخواه بسیج جامعه پزشکی ارتش با ۲ دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد استقرار می‌یابند.

استقرار تیم کانون بسیج جامعه پزشکی بهداری ناجا به همراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد از دیگر خدمات پزشکی در ارتفاعات بازی دراز است.

تیم کانون بسیج جامعه پزشکی تأمین اجتماعی و تیم بسیج جامعه پزشکی مرزبانی هر کدام به همراه یک دستگاه آمبولانس در یکی از پست‌های امداد استقرار می‌یابند.

اورژانس صحرایی ۱۲ تخت خوابی در محل یادمان ارتفاعات بازی دراز با حضور ۱۴ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص عضو بسیج جامعه پزشکی در رشته‌های زنان، قلب و عروق، طب اورژانس، بیهوشی، بیماری‌های ریوی، جراحی عمومی، اطفال، داخلی و جراحی مغز و اعصاب برپا می‌شود.

۶ پست امداد در مسیر آمادگاه بازی دراز تا قله بازی دراز (نقطه رهایی تا یادمان) با حضور ۱۲ نفر پزشک عمومی و متخصص و ۷۴ نفر پرستار و بهیار برپا می‌شود.

بالگرد هوانیروز برای اعزام مصدومین احتمالی در نقطه رهایی و محل آمادگاه اورژانس پیش بیمارستانی در حال آماده باش بوده و تمام ایستگاه‌ها و اورژانس‌های امدادی و درمانی تجهیزات دارویی را به صورت کامل دارا خواهند بود.

 ۱۰ تیم اضطراری بحران بسیج جامعه پزشکی در طول مسیر پیاده روی زائرین متشکل از ۲ نفر پرستار آقا و ۲ نفر پرستار خانم به همراه لوازم کمک‌های اولیه تشکیل می‌شود.

هماهنگی لازم با مراکز درمانی استان کرمانشاه برای رایگان شدن تمام خدمات درمانی زائرین انجام شده است.

محل اسکان و تغذیه تمامی کادر درمانی و ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه که به عنوان مهمان در این برنامه شرکت خواهند کرد تأمین شده و سه دستگاه اتوبوس برای اعزام دانشجویان آقا و خانم تهیه شده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.