دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از مردم خواست با توجه به آلودگی هوا از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم‌زدن در بوستان‌ها و دویدن و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری کنند.

هومن رفیعی گفت : با توجه به شرایط پایداری و محبوس شدن هوا به هیچ وجه در ارتفاعات کوه نوردان توقف نکنند و در صورت امکان کوهنوردی شان را تعطیل کنند.

به گفته دبیر کارگروه بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به همشهریان توصیه می‌کنیم که از خروج غیرضروری از منزل و محل کار خودداری کنند بخصوص اگر دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلا به آسم و آلرژی هستند و یا از لنز‌های چشمی استفاده می‌کنند.

در صورت خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک‌های مناسب و فیلتردار برای جلوگیری از تنفس در هوای آلوده استفاده کنند و در صورت امکان از عینک مناسب آن‌هایی که آلرژی‌ها چشمی دارند استفاده نمایند.

در و پنجره و منافذ محل زندگی خانه و محل کار افراد کاملا باید بسته نگه داشته شود و از بازکردن غیرضروری آن خودداری کنند.

همشهریان تغذیه مناسب داشته باشند که تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه موجب دفع سموم از بدن می‌شود.

در شرایط کنونی باید از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته خودداری کرد، میوه‌ها و سبزیجات را که در محیط‌های باز نگهداری و عرضه می‌شود پس از خریداری کامل بشویید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.